Sürtünme yoluyla ilişki ile hamile kalınır mı?

Sürtünmeyle ile hamile kalınır mı?

Sürtünme yoluyla ilişki yaşayıp gebelik endişesine kapılan bir çok çift panikle bize ulaşmaktadırlar.

Sürtünme yoluyla ilişkilerde penis ve vajina birleşmesi olmadan iki türlü ilişki olur. Bunlar;

• Giysilerle sürtünme ilişkisi,
  • Cinsel organların çıplak olduğu sürtünme ilişkisi.

Çıplak sürtünme ilişkisinde gebelik şansı giysili olana göre kat be kat daha fazladır. Çünkü boşalmaya bağlı spermin vajina sıçrama ihtimali yüksektir.

Giysilerle sürtünme yoluyla olan ilişkiden gebe kalınabilir mi?

Giysilerle sürtünme ilişkisi, kişilerin cinsel organlarını giysiler üzerindeyken birbirine sürtmesidir. Vücut sıvısı teması olmadan, genellikle iç çamaşırı veya kıyafetlerle olan kuru sürtünme şeklinde cinsel temastır. İnsanlar genellikle bu terimi cinsel organların sürtünmesini ifade etmek için kullanırlar.

Cinsel sağlık uzmanları genellikle sürtünme ile ilgili davranışları cinsel ilişki olarak adlandırırlar. Bu tür cinsel ilişki güvenlidir ve insanlar normal olarak hamile kalamaz veya cinsel yolla bulaşan bir enfeksiyona (CYBE) sürtünmeyle yakalanamazlar.

Birinin giysilerle hamile kalması mümkün değildir. Hamilelik, spermin genellikle cinsel organların çıplak temasıyla ve vücut sıvılarının temasıyla oluşabilir. Spermin yumurtaya ulaşabilmesi gereklidir. Bu nedenle, her iki kişide kıyafetleri giyinikse, hamile kalmak pek olası değildir.

Ancak, bu kuralın istisnaları vardır. Cinsel organlar kazayla temas ederse veya erkek boşaldıktan kısa bir süre sonra penis vajina ile temas ederse, hamilelik hala mümkündür. Sürtünmeyle ilşkide gebelik riskini arttıran faktörler;

• Giysilerde veya iç çamaşırlarda delikler var ise,
  • Sürtünerek boşaldıktan kısa bir süre sonra penis çıplak olarak vajina içine değerse yine gebe kalınabilir.

Bu ihtimaller oluşsa dahi az miktarda spermin vajinaya girmesi ve yumurtaya ulaşması çok az bir ihtimal olduğundan sürtünme ilişkilerinde hamilelik riski düşüktür. Sadece cilt ile kısa süreli temas olduğunda, özellikle semen vajinaya girmezse, gebe kalmak mümkün değildir.

Ters (Anal) ilişki ile hamile kalınır mı?

Ters ilişki yoluyla gebelik oluşmaz. Ancak vajinal açıklık ve anüs birbirine son derece yakındır, bu nedenle spermin vajinaya akması gerçekleşirse yumurtayı döllemek için yumurtaya ulaşma şansı her zaman vardır. Bu oldukça nadirdir ve pek olası değildir, ancak yine de dikkatli olunmalıdır.

Tuvaletten hamile kalınır mı?

İlişkiden hamile kalınır mı sorusu sıkça sorulmaktadır. Meni, klozet kapağı veya benzeri bir yüzeyde hayatta kalamaz. Bunun nedeni, hayatta kalmak için nemli bir ortama ihtiyacı olmasıdır. Bu, tuvaletten hamile kalma olasılığınızın yok denecek kadar düşük olduğu anlamına gelir.

Orgazm olmadan hamile kalınır mı?

Orgazm, hem erkekler hem de kadınlar tarafından yaşanan cinsel ilişkinin son noktasında gerçekleşen zevk veren bir doruk noktasıdır. Bununla birlikte, gebelik orgazmla bitmeyen cinsel ilişkiden de kaynaklanabilir.

Erkeklerde orgazma, spermin penisten boşalması eşlik eder, ancak penisten boşalma öncesi gelen sıvı(zevk suyu, mezi),döllenmeye neden olabilecek düşük seviyelerde sperm içerebilir. Kadınlarda orgazm ile gebe kalma arasında herhangi bir ilişki olmadığı düşünülmektedir.Bir kadın cinsel ilişki sırasında veya sonunda orgazm olmazsa bile hamilelik hala ortaya çıkabilir.

Zevk suyu ile hamile kalınır mı?

Mezi ya da zevk suyu diye bilinen berrak, renksiz bir sıvı prostattan boşalmadan hemen önce salgılanır. Bilimsel olarak mezinin sperm içerdiği ispatlanmıştır. Zevk suyundan hamile kalınır mı?yazımdan bunu daha detaylı okuyabilirsiniz. Yani zevk suyu bile olsa gebe kalmanız mümkün olabileceği için önlem almak iyidir.

Çok sık kullanılan doğum kontrol(Kontrasepsiyon) yöntemlerinden olan penisin boşalmadan çıkarılarak dışarı boşalmak halk arasında geri çekme yöntemi olarak bilinir. Fakat bu yöntemde vajinadan penisin dışarı çıkarılmasından hemen önce zevk suyunun geldiği ve bu sıvının vajinada kaldığı bilinmektedir ve zevk suyu ile gebelikler oluşabilmektedir. Eğer bu yöntemi kullanıyorsanız ne kadar güvende olduğunuzu bilmek önemlidir.

Geri çekme yöntemi iki nedenden dolayı güvenilmezdir:

• Penisin vajina içinden çıkarılma zamanlamasındaki zorluk,
  • Boşalmadan önce gelen mezide sperm bulunması.

Sürtünme yoluyla ilişki yaşadım hamile olup olmadığımı nasıl anlarım?

Sürtünme yoluyla ilişki özellikle genç yaştaki tecrübesiz kişiler arasında olmakta ve gebelik endişesi yaşamaktadırlar. Sürtünme yoluyla ilişki yaşadım gebe kalmış mıyımdır? şeklinde soruları çok sık almaktayım.

Sürtünme yoluyla olan ilişkilerde gebelik her ne kadar az görülse de oluşabilecek istenmeyen bir gebelik çok canınızı sıkabilir. Gebe kalıp kalmayacağınızı öğrenmenin iki yolu vardır. Ama her şeyden önce sakin kalıp panik yapamamayı öğrenmeniz ve yersiz endişelerden uzak durmanız gerekmektedir.

Yapmanız gereken tek şey sakince adet gününüzü beklemektir. Adet görürseniz zaten gebelik oluşmamıştır. Fakat eğer adet gününüz 3-5 gün geçtiyse eczaneden alacağınız basit bir gebelik testi kiti ile idrar testi yapabilir veya kanda gebelik testi yaptırabilirsiniz.

İdrar kitinde belirgin şekilde çift kırmızı çizgi çıkarsa gebelik testiniz pozitif anlamına gelir. Kan testinizdeki beta Hcg değeri normal referans değerinin(5 mlU/mL) üzerinde çıkarsa yine gebelik testiniz pozitif çıkmış olur. Eğer istenmeyen bir gebelik yaşıyorsanız kürtaj yazımızdan gerekli bilgiyi alabilirsiniz.