Spiral Nedir? Spiral Taktırma Adana

Spiral Nedir?

İstenmeyen gebelik her kadının korkulu rüyalarından biridir. Bu yüzden hamilelik riskine karşı korunmak içinde bir arayış içerisine girmektedirler. Korunma seçeneklerinden biri olan spiral burada devreye girer. Peki nedir bu spiral? Ne işe yarar? Spiral; modern doğum kontrol yöntemleri arasında en çok tercih edilen yöntemdir. Herkes için değil, fakat günümüzde spiraller çoğu kadın için etkili ve güvenli olarak kabul edilir.

Spiral “T” şeklinde olup rahim içine yerleştirilerek rahim iç zarını gebeliğe müsaade etmeyecek hale getirir.Yani benzetme yapacak olursak toprağı tohumun ekilmesi için elverişsiz hale getirir.

Ayrıca spermlerin yumurtalara ulaşmasını ve döllenmesini engelleyerek de hamileliği önler. Uzun ömürlüdürler. 10 yıl koruma sağlar. Gebelik düşünüldüğünde spirali çıkarttırıp tekrar gebe kalabilirsiniz.

Spiral Nasıl Takılır?

Spiral taktırmak isteyen kadının vajinasına metal veya plastik olan spekulum adında bir alet yerleştirilir. Tenekulum adı verilen bir alet ile rahim ağzı tutulur ve spiral rahmin içine yerleştirilir. Bu işlem esnasında bazı kadınların ağrı eşiği daha fazla olup biraz ağrı hissedebilirler. Ancak bu ağrı çok şiddetli olmamakla birlikte uzun sürmemektedir. Aynı zamanda işlem sırasında ufak bir kanamanız olabilir. Bu kanama birkaç gün içerisinde geçecektir. İstenildiği takdirde anestezi altında da takılabilir.

Spiral İlişki Esnasında Hissedilir mi?

Spiral takıldıktan sonra ilişki esnasında normalde spiral hissedilmemelidir. Ancak bazen spiralin ipi uzun bırakılırsa ilişki esnasında batma şeklinde hissedilebilir.Böyle bir şikayet olduğunda doktorunuza başvurarak ipin boyunu küçültebilirsiniz.

Spiralin Yan Etkisi Var mıdır?

Spiral takıldığı zaman kadınlarda bazı küçük etkiler olabilmektedir. Bu şikayetler nadir görülür. Bu etkilerden bazıları şunlardır:

• Adet döneminde kanama miktarını arttırabilir.
  • Spiral takıldıktan sonraki birkaç gün için bel ve eklem ağrısı olabilir.
  • Spiral takıldıktan sonraki ilk 6 aylık dönemde lekelenme veya kanama.
  • Enfeksiyon yaşanabilir veya spiral içeri kaçabilir.

Bunun gibi bazı nadir yan etkileri olmaktadır. Özellikle spiral takımında kadınların daha çok merak ettiği ve korktuğu olay spiralin kayarak gebelik oluşmasıdır. Yakın zamanlarda başka bir merkezde spiral taktırmasına rağmen gebelik oluşmuş bir hasta yanıma gelerek bu durumla ilgili üzüntüsünü dile getirdi. Spiral taktırırken de mutlaka konunun uzmanı olan bir doktora taktırmanızda fayda var. Bu konuda aklınıza takılan sorular ile ilgili bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Spiral Kullanmak Adet Dönemlerini Etkiler mi?

Adet düzenini kadınlık hormonlarınız sağlar. Yani tamamen kadınlık hormonlarınızın durumuna göre değişen bir olaydır. Klasik Spirallerin böyle bir etkisi yoktur,yani adet düzeninizi değiştirmezler. Sadece hormonlu spiraller adet döneminizi ve düzeninizi değiştirebilir. Hormonlu spiraller adet miktarınızı da azaltır.

Spiral ne zaman takılır? Spiral adetin kaçıncı günü takılır?

Spiral rahimin içinin boş olduğu ve en temiz olduğu dönem olan adet döneminde takılmalıdır. Spiral takmak için en uygun günler adetin 2 ve 3. günleridir. Genel olarak spiral taktırmak için en uygun zaman adetli olduğunuz dönemdir.

Spiral taktırma fiyatı

Spiral taktırma ücretleri spiralin türüne göre değişkenlik göstermektedir.Klasik spiral taktırma fiyatları çok yüksek değildir. Hormonlu spiral fiyatları ise daha yüksektir. Spiral taktırma ücretlerini bizi arayarak veya görüşmeye gelerek öğrenebilirsiniz. İletişim numaramız +90 (552) 399 9080

Hormonlu spiral nedir?

Halk arasında hormunlu spiral yada ilaçlı spiral olarak adlandırılan spiral türüdür.Hormonlu spiral etkisini üzerinde bulunan progesteron hormonuyla yapar. Yani spiralin üzerinde bulunan ilacın rahim iç zarına etki etmesiyle doğum kontrol sağlar. Hormonlu spiral sadece doğum kontrolünde kullanılmaz aynı zamanda; rahim iç zarı kalınlaşması (endometrial hiperplazi) Enometriozis (çikolata kisti) ve Miyomlarda da kullanılır.

Spiral sonrası ağrı

Spiral taktırdıktan sonra genellikle ağrı olmaz. Eğer ağrı olursa fazla uzun sürmez. Bazen spirale rahmin alışması bir hafta sürer. Eğer bir hafta içinde ağrılar.

Spiral taktırdıktan sonra ne zaman ilişkiye girilir?

Spiral taktırdıktan sonra genel olarak bir hafta sonra ilişkiye girebiliriniz. Spiral genel olarak adet döneminde takıldığı için adet bittikten üç gün sonra ilişkiye girebilirsiniz. Bazı özel durumlarda doktorunuz bu süreyi uzatmanızı isteyebilir.

Spirali Ne Zaman Çıkartabilirim?

Kadınlar spirali taktırdıktan bir süre sonra çocuk sahibi olmak isteyebilirler.Ve bu konuda spirali ne zaman çıkartmalıyım diye düşünmektedirler. Spirali siz istediğiniz zaman doktorunuza giderek çıkartılmasını sağlayabilirsiniz. Çıkarılması takılmasına oranla çok daha kolaydır. İşlem öncesinde herhangi bir anestezi uygulanmaz. İşlem sırasında herhangi bir acı veya ağrı duyulmaz hatta kişiler çoğu zaman çıkarıldığını bile hissetmez.

Adana' da Spiral Nerede Takılır?

Kadınlar her işte olduğu gibi bu konuda da titiz ve araştırmacı bir yapıdadırlar. Çünkü her şeyin en iyisine layıktırlar. Özellikle kadınsal konularda dikkat etmeleri gereken nokta işin tecrübe eller ile yapılmasıdır. Çünkü tecrübe demek başarmak demektir. Bu konuda kadınlara yardım ederek hassas oldukları kadınsal konularda yardımcı olmaktayım. Adana da spiral takımı muayenehanemizde yapılmakta olup, kadınlara bu konuda kesin sonuç garantisi vermekteyim.

Sizde aklınıza takılan sorular için yahut konuyla ilgili yardım almak için ücretsiz olarak ön görüşme sağlayabilir ve +90 (552) 399 90 80 numarasından bizimle iletişime geçebilirsiniz.

SPİRAL NEDİR? SPİRAL TAKTIRMA ADANA SORULARI
  • M
    MEN***29.03.2023

Hocam ben spiral taksiratını 10 yıl oldu ve kontrole gitmek istiyorum kontrole adetliykenmi gitmem gerekiyor yoksa öyle gitsem olurmu tsk ederim

DR. FATİH ADANACIOĞLU

Merhaba spiral çıkarılma işleminin adetle ilgisi yoktur o yüzden istediğiniz zaman spiralinizi çıkartmaya gelebilirsiniz.Spiral çıkartma işlemi kısa süren ağrıız bir işlemdir.

• T
    TUB***28.06.2021

Merhaba regl dönemimdeyim spiral taktırmak istiyorum. Dönüş yaparsanız sevinirim.

DR. FATİH ADANACIOĞLU

Merhaba, spiral genellikle adetin 2 yada 3. günü takılmaktadır. Ücret olarak uygun koruma olarak yüksek olduğundan sıkça tercih edilen korunma yöntemidir. Lütfen randevu için iletişim numaramızdan bizimle iletişime geçiniz.

• E
    ELİ***03.01.2021

DR. FATİH ADANACIOĞLU

Merhaba öncelikle lekelenme nedeniniz araştırılmalıdır. Hormonal ve fiziksel nedenlerden olabilir. Fiziksel nedenlerin en başında rahim ağzı yaraları veya miyom gibi spiralin yerleşim bölgesindeki sorunlar olabilir. O yüzden öncelikle muayene olup nedenini öğrenmenizi tavsiye ederim.

• B
    BEY***11.12.2020

Merhaba, spiral taktırmak istiyorum. Bunun için devlet hastanesine gittiğimde bana adet olduğum bir gün sabahtan gelip kan vermemin gerektiğini, sonra aldığım tahlil sonucuyla aile sağlığı merkezinde aynı gün spiral taktırabileceğimi söylediler. Bu süreç özel muayenehanelerde de böyle mi, yoksa istediğim herhangi bir gün takabiliyor musunuz?

DR. FATİH ADANACIOĞLU

Merhaba spiral adet dışı günlerde de takılabilir fakat spiral taktırmak için en uygun zaman adet dönemidir. Kan tahlili şartı yoktur.

• S
    SEV***10.07.2020

Hocam iki yıl önce spiral takmıştınız bana hiç bir sıkıntı yaşamadım çok memnunumiteşekkürler.Şimdi kuzenimde taktırmak istiyor en uygun zaman ne zaman ona göre gelmek istiyor.

DR. FATİH ADANACIOĞLU

Merhaba , spiral taktırmak için en uygun zaman adet gördüğünüz dönemdir.Özellikle adetin 2 yada 3.günü gelebilirsiniz.