Zevk suyundan hamile kalınır mı?

Zevk suyundan gebe (hamile) kalınır mı?

Erkeklerde cinsel tatmine ulaşmadan hemen önce yani boşalma öncesi penisten mezi adı verilen halk arasında zevk suyu olarak bilinen bir sıvı gelmektedir. Zevk suyu, gebeliğe yol açabilecek canlı sperm içeren semenden hemen önce çıkar.

Pek çok insan, zevk suyunun sperm içermediğine inanır, bu nedenle gebelik riskinin olmadığını düşünürler. Ama bu doğru değildir. Zevk suyundan hamile kalınır mı? sorusu sıkça araştırılmaktadır. Bu konu hakkında internette pek çok yanlış bilgi vardır, ancak bu konunun uzmanı olarak kısaca en doğru cevabı verecek olursak; evet  boşalma öncesi gelen zevk suyundan hamile kalmak mümkündür. Aşağıda nasıl ve neden olduğunu anlatacağım.

2016 yılında yapılmış güvenilir bilimsel bir çalışmada erkek katılımcıların yaklaşık %17'sinin ilişki sırasındaki zevk suyunda hareketli sperm olduğu bulundu.

2011 yılında yayınlanan başka bir bilimsel çalışmada, 27 erkek tarafından verilen mezi yani zevk suyu örneklerinin yüzde 37'sinde hareketli sperm bulundu. Yani neredeyse üçte bir oranında zevk suyunda sperm saptanmıştır. Bu nedenle, geri çekme yöntemi, diğer doğum kontrol yöntemlerinden olan hap, prezervatif ve benzeri diğer yöntemlere oranla gebeliği önlemede daha zayıf bir yöntemdir. Geri çekme yönteminin gebelikten korunma başarı oranı % 75 tir.

Zevk suyu nedir? Zevk suyu ne zaman gelir?

Zevk suyu nedir? merak edilen bir konudur. Zevk suyu, kontrol edebileceğiniz bir şey değildir. Sıvı salınımı, boşalmadan hemen önce gerçekleşen istemsiz bedensel bir işlevdir.

Zevk suyu, boşalmadan önce serbest bırakılan penis içindeki bir bez tarafından üretilen bir kayganlaştırıcı salgıdır ve hiç sperm içermez. Fakat arkadan gelen içinde sperm olan semen bazen zevk suyuna karışabilir.

Boşalmadan hemen önce çekilseniz bile, zevk suyu yine de partnerinizin vajinasında kalabilir. Ve araştırmalar bunun istenmeyen gebeliğe yol açabileceğini göstermektedir. 2008 yılında yapılan bilimsel çalışmada doğum kontrol yöntemi olarak geri çekme yöntemini kullanan çiftlerin yüzde 18'inin bir yıl içinde gebe kaldığını göstermiştir.

Güvenilir kaynaklardan olan 2013 Ulusal Sağlık İstatistikleri Raporuna göre Amerika Birleşik Devletleri'ndeki kadınlarında Türkiye de ki kadınlara benzer olarak yaklaşık yüzde 60'ının geri çekme doğum kontrol seçeneğini kullandığını bildirmektedir.

Zevk suyundan hastalık bulaşır mı?

Zevk suyu vücudun bir salgısı olduğundan dolayı cinsel yolla bulaşan hastalıklar bu salgıdan bulaşabilir.

Takvim yöntemine göre ovulasyon (yumurtlama) tarihinden önce ilişkiye girildiğinde zevk suyundan hamile kalınır mı?

Cevap Evet: Yumurtlamıyor olsanız bile zevk suyundan hamile kalabilirsiniz.

Hamileliğin yumurtlama sırasında gerçekleşmesi daha olası olsa da, sperm aslında vücudunuzun içinde beş güne kadar yaşayabilir . Bu, sperm yumurtlamadan önce üreme sisteminizin içindeyse, yumurtlama yaptığınızda spermin hala orada ve canlı olabileceği anlamına gelir.

Yumurtlama tipik olarak adet döngünüzün ortasında gerçekleşir. Bu genellikle bir sonraki adet döneminize başlamadan yaklaşık 14 gün öncedir. Sperm vücudunuzda beş günlük bir ömre sahip olduğundan, yumurtlama gününüzden beş gün öncesinden yumurtlama gününüze kadar geçen süre “doğurganlık penceresi” olarak bilinir. Bu pencere döneminde korunmasız cinsel ilişkiye girerseniz gebe kalabilirsiniz.

Düzenli olarak seks yapıyorsanız, hamile kalma şansınız daha yüksektir. Düzensiz adet dönemleri olan kişiler, ne zaman yumurtladıklarını ve doğurgan olduklarını bilmekte daha zorlanırlar. Bu nedenle istenmeyen gebelikler daha sık olmaktadır.

Acil Doğum Kontrol (Kontrasepsiyon) Seçenekleri

Geri çekme yöntemi hamileliği önlemenin etkili bir yolu değildir. Eğer bu yöntemi kullandıysanız her ihtimale karşı ecza dolabınızda ertesi gün hapı hazır bulundurulması yararlı olabilir .

Ertesi gün hapı (Acil kontrasepsiyon) korunmasız cinsel ilişki sonrası beş (5) gün içinde kullanıldığında hamileliği önlemeye yardımcı olabilir. Bunu yumurtlamanın ilk etapta olmasını geciktirmesi veya önlemesi yoluyla yapar. Bu olgun yumurtanızın döllenmek için serbest bırakılmayacağı anlamına gelir.

Hamileliğin gerçekleşmesini önlemek için daha güvenilir planlı koruma seçeneklerini kullanmak daha mantıklıdır.

Reçetesiz olarak veya doktorunuz aracılığıyla alınabilen iki tür acil doğum kontrol yöntemi vardır:

1. Ertesi Gün Hapları

Korunmasız cinsel ilişkiden sonra beş güne kadar hormonal acil doğum kontrol hapları alabilirsiniz. İlk 72 saat içinde aldığınızda en etkilidirler. Ertesi gün haplarının alınması güvenlidir.Ertesi gün hapları ile ilgili daha detaylı bilgi almak istiyorsanız 'Ertesi gün hapı nasıl kullanılır'(üzerine tıklayın) yazımı okuyabilirsiniz.

Ertesi gün hapları yan etkileri;

• Mide bulantısı,
  • Kusma,
  • Göğüslerde hassasiyet,
  • Karın ağrısı,
  • Baş ağrısı,
  • Baş dönmesi,
  • Yorgunluk.

Ertesi gün haplarını yerel eczanenizden satın alabilirsiniz. Genel veya markalı bir ürün satın almanıza bağlı olarak ortalama 60 ila 100 TL arasında maliyetleri vardır. Piyasa koşullarına göre fiyatlar değişebilmekte artabilmektedir.

2. Acil Spiral (RİA) Taktırma

Copper-T, acil doğum kontrol(kontrasepsiyon) olarak da kullanılabilen rahim içi bir alettir (RİA). Princeton Üniversitesi'ne göre , Copper-T RİA (spiral) hamile kalma riskinizi yüzde 99'dan fazla azaltabilir. Bu, ertesi gün haplarından daha etkin olduğunu göstermektedir.

Doktorunuz, hamileliği önlemek için korunmasız cinsel ilişkiden beş gün sonrasına kadar size spiral (Copper-T RİA) takabilir. Eğer uzun süreli doğum kontrol istiyorsanız spirali çıkarttırmadığınız sürece, spiral(Copper-T RİA) sizi 10 ila 12 yıla kadar koruyabilir .

Copper-T RİA, ertesi gün haplarından daha güvenilir olsada, özellikle bekarlarda taktırmanın zorluğu ve yüksek maliyeti engel olabilir.

Korunmasız cinsel ilişki sonrası ilk hamilelik testi ne zaman yapılmalıdır?

Geri çekme yöntemi zaman zaman etkili olsa da, yine de mezi ile hamile kalma şansınız vardır. Hamile olabileceğinizi düşünüyorsanız, emin olmak için evde idrarda hamilelik testi yapabilirsiniz. Yada kan testi yaptırmak için sağlık kuruluşlarına başvurabilirsiniz.

Korunmasız cinsel ilişki sonrası gebelik kaygısından dolayı panikle hemen test yapmak isteyebilirsiniz ancak doğru sonucu almanız için çok erken olabilir. Kadın doğum uzmanı olarak önerim, hamilelik testi yaptırmak için en uygun test zamanı, beklediğiniz adet tarihinizin ilk gününde adet olmazsanız ertesi gün idararda gebelik testi yaptırmanızdır. Mümkünse erken gebelik testi yapmanızda fayda vardır çünkü daha hassastır. Kanda gebelik testi adet gecikmesi olunca baktırdığınızda hemen sonuç vermektedir ve idrara göre daha kesin sonuç vermektedir. Günümüzde idrar testlerininde güvenilirliği çok yüksektir ve özellikle gebeliğinin gizli kalmasını isteyenler için idrar testleri çok daha cazip hale gelmektedir.

İdrarda gebelik testlerinde en doğru ve kesin sonucu almak için en uygun zaman ise, adet rötarından bir hafta sonra test yapmaktır. Düzensiz adet gören kadınlar ise, test yaptırmak için korunmasız cinsel ilişki sonrası en az üç hafta kadar beklemelidirler.

GÜNCEL VE YENİ BİLGİLER İÇİN İNSTAGRAM HESABIMIZI TAKİP EDEBİLİRSİNİZ: drfatihadanacioglu