Gebeliğin 6. Haftası

Tebrikler! Dört ile yedi arasındaki dönem çoğu kadının hamile olduğunu keşfettikleri zamandır.

Hamile olduğunuzu yeni keşfettiyseniz, önceki makaleleri okuyarak başlamak isteyebilirsiniz.

Vücudunuzda ne gibi değişiklikler oluyor?

Bazı hamile kadınlar bu noktada birkaç kilo aldıklarını fark edebilirken, bir çoğu kilo verirler bunun sebebi iştahsızlık ve bulantı kusmadır. Memede hassasiyet, meme başı çevrelerinin, areolaların koyulaşması ve şişlik gibi göğüslerinizde değişiklikler fark edebilirsiniz. Yine bu dönemde hamilelik sırasında sık görülen mide ekşimesi de başlayabilir.

Bazı kadınlar hamilelik sırasında hafif kanama yaşamaktadır. Bu lekelenme (iç çamaşırında veya tuvalet kağıdındaki kan lekeleri) hafif kramp ile birlikte olabilir. Bu mutlak bir endişe nedeni değildir.

Ancak, lekelenmeyi takip edin ve ilk randevunuzda doktorunuza bu durumu bildririn. Kanama normal bir dönem gibi ağırlaşırsa veya kramplar normal dönemdeki kramplardan daha kötü ise doktorunuza mutlaka danışın. Bu bir düşük tehdidinin işareti olabilir.

Bebeğinizin gelişimi ne durumda?

Akciğer, çene, burun ve damak gelişimi başladı. El ve ayak tomurcukları, parmak ve ayak parmakları haline gelecek olan örümcek ağı benzeri perdeli yapılara sahiptir. Beynin karmaşık kısımlarının gelişmesi devam ediyor. Vajinal ultrasonla artık kalp atışının sesi duyulabilir.

Bebeğinin büyüklüğü ne kadar?

Bebeğinizin uzunluğu yaklaşık 0,8 cm'dir.

Bu hafta için ne plan yapmalısınız?

Kan grubunuzun ve eşinizin kan grubunun bilinmesi hamilelik sırasında önemlidir.

Her bir kişinin kanı dört ana tipten biridir

• A tipi
  • B tipi
  • AB Tipi
  • O harfi

Kan tipleri, kan hücreleri üzerindeki antijenler tarafından belirlenir. Antijenler, bağışıklık sisteminde bir tepkiye neden olabilen, kan hücrelerinin yüzeyindeki proteinlerdir. Rh faktörü, kırmızı kan hücrelerinin yüzeyindeki bir protein türüdür.

Rh faktörü olan çoğu insan Rh-pozitiftir. Rh faktörü olmayanlar Rh negatiftir. Kan tipinizi bilmek önemlidir, çünkü anne Rh-negatif ve bebek Rh-pozitif ise komplikasyonlar ortaya çıkabilir.

Hamileliğinizi daha iyi hale getirmek için ipuçları:

Bazı kadınlar doğum öncesi vitaminlerinin midelerini hasta etmesinden şikayet ediyor. Eğer bunu yaşarsan, yatmadan önce onları yiyecekle ya da daha erken saatte alabilirsin. Doğum öncesi vitamininizi tolere etmede sorun yaşamaya devam ederseniz, tamamen durdurmadan önce doktorunuza danışın.

Baba adayları için ipuçları:

Eşiniz sabah hastalıklarıyla boğuşuyor olabilir ve tamamen çaresiz hissedebilirsiniz. Ancak, annenin ilk trimesterde sık görülen bulantı ve kusma ile başa çıkmasına yardımcı olabilirsiniz.

Yapabileceğiniz bazı şeyler yararlı olabilir:

• Yemek pişirmek (veya sipariş vermek!)
  • Mutfak temizliği ile yardım etmek
  • Bakkal alışveriş
  • Çamaşır yıkamak