Gebeliğin 4. Haftası

Tebrikler! Dört ile yedinci haftalar arası çoğu kadının hamile olduğunu keşfettikleri dönemdir. Hamile olduğunuzu yeni keşfettiyseniz, gebeliğin 1 ile 3 haftalarını okuyarak başlamak isteyebilirsiniz.

Vücudunuzda ne gibi değişiklikler oluyor?

Meme hassasiyeti, baş ağrısı, alt sırt ağrısı ve mide bulantısı gibi erken gebelik belirtileri kendini göstermeye başlayabilir. Erken gebelik belirtilerinin çoğunun adet döneminizden önce yaşadıklarınızla benzerlik gösterdiğini bilmek önemlidir.

Azda olsa kadınların bir kısmında geç veya düzensiz adet dışında herhangi bir hamilelik belirtisi olmayabilir. Eğer adet gününüz geçtiyse hamilelik testi yaptırmanızda fayda vardır.

Bebeğiniz ne durumda?

Bebeğinizde ektoderm, mezoderm ve endoderm olmak üzere üç katman vardır. Bu üç katman, gelecekte bebeğinizin organlarını ve dokularını oluşturacak. Ektoderm; dişler, sinir sistemi (beyin dahil),deri, saç, tırnaklar, meme bezleri, ter bezleri haline gelecektir.Mezoderm; kalp, dolaşım sistemi, iskelet, bağ dokuları, kan sistemi, ürogenital sistem ve kaslar haline gelecektir. Endodermden ise akciğerler, gastrointestinal sistem, karaciğer, pankreas ve tiroid gelişecektir.

Kol ve bacak tomurcukları bu haftada gelişmeye başlar, ancak açıkça ayırt edilemezler. Plasenta ayrıca hCG de dahil olmak üzere bazı önemli hormonları oluşturmaya ve üretmeye başlamıştır. Ana damarlar boyunca ilkel kanın hareketi vardır.

Bebeğin büyüklüğü ne kadar?

Bu haftada bebekler hala çok küçüktür ve yaklaşık 0,3 cm uzunluğundadır.

Bu haftada neler yapmalısınız?

Eğer adet döneminiz geciktiyse veya düzensiz bir adet dönemi geçirdiyseniz, evde gebelik testi yapabilirsiniz. Sonuç olumluysa, kadın doğum uzmanından randevu almalısınız. Testiniz negatif ve adetiniz geciktiyse, tekrar test etmeden önce bir hafta beklemeniz gerekir.

Bilgilerimize bir göz atın:

Ayrıca hamilelik sırasında aldığınız farklı ilaçlara dikkat etmek istersiniz. Herhangi bir reçetesiz veya reçeteli ilaç kullanmadan önce doktorunuza danışmalısınız.

Doğum öncesi vitamininiz en az 0,4 mg (400 mikrogram) folik asit içermelidir. Prenatal vitaminler normalde 8 mg ila 1 mg (800 mikrogram ila 1 miligram) folik asit içerir ve ayrıca yüksek demir içeriğine sahiptir. Bunlar hem sizin hem de bebeğiniz için önemlidir.

Baba adayları için ipuçları:

Eşinizle hamile kalma konusundaki korkularınız ve heyecanlarınız hakkında açık olmaya devam edin. Haberleri aileniz ve arkadaşlarınızla paylaşmak istediğiniz zaman öncelikle eşinizle bu konuyu konuşun. Haberleri arkadaşlarınız ve ailenizle paylaşmanın yaratıcı yollarını düşünün.

Mutlu bir anne mutlu bir bebek için yapabileceğiniz en önemli şey annenin hamileliği boyunca mutlu ve stressiz hissetmesini sağlamak.