Gebeliğin 29. Haftası

Doğuma bir hafta daha yakınsınız.

Vücudunuzda ne gibi değişiklikler oluyor?

Bu haftaya kadar toplam hamilelik kilo alımınız  8,6 ila 11,3 kg arasında olmalıdır. Rahminizin üst kısmı, göbek deliğinizin 8.9 ila 10 cm üzerinde bir yerde hissedilebilir.

Geçtiğimiz hafta hamileliğin daha sonraki kısmı ile ilişkili rahatsızlıklardan söz etmeye başladık. Örneğin kabızlık; hamilelik sırasında yaygındır ve karın ağrısı veya rahatsızlık hissi verir nedeni azalmış bağırsak hareketleridir ve bu durum sert dışkıların oluşmasına neden olabilir.

Kabızlığın oluşmasını engellemek veya hali hazırda kabızlık yaşıyorsanız tedavi etmek için atabileceğiniz birkaç adım var. Bunlar;

• Meyve, sebze, kahvaltılık gevrek, tam tahıllı ekmek, kuru erik ve kepek gibi yüksek lifli bir diyet yiyin.
  • Çok su için, her gün 10 ila 12 bardak sıvı tüketin.
  • Rutin egzersiz yapın: Haftada üç kez 20-30 dakika yürüme, yüzme ve diğer orta dereceli egzersizler bağırsakları hareete geçirebilir.
  • Sabahları aç karnına iki adet kayısı yiyip üzerine bir büyük bardak su için
  • Alıyorsanız Demir takviyelerini azaltın veya gerekirse almayın.

Hamilelik sırasında yaşanan  kabızlık tedavisi için müshil haplar ve mineral yağlar önerilmez.

Bebeğiniz ne kadar büyüdü?

Bebeğinizin boyu şimdi 38.6 cm in üzerindedir ve 1150 gram ağırlığındadır.

Bebeğinizin gelişimi ne durumda?

Bebeğiniz bu haftada hızla büyüyor.Bebeğiniz kilo almaya devam ediyor aynı zamanda kafası da büyüyor. Bu büyüme, 28. haftada başlayan hızlı beyin gelişmesinden kaynaklanmaktadır. Kaslar ve akciğerler de olgunlaşmaya devam etmektedir.

Bu noktada çok fazla gelişme olduğu için, bol miktarda besin ve dinlenmeniz zorunludur. Yeterli miktarda protein, C vitamini, folik asit, demir ve kalsiyum aldığınızdan emin olun. Gebelik için Esansiyel Besinler ve Vitaminler alınmalıdır.

Beslenme ve uygun miktarda vitamin almak için hala sorularınız varsa, doktorunuza başvurun.

Hamileliğinizi daha iyi hale getirmek için ipuçları:

Bir doula , doğumda veya doğum yapmış olan kadınlara duygusal, fiziksel ve bilgilendirici destek sağlayan doğum eğitimi almış profesyonel bir kişidir. Bir doula'nın amacı, annenin ister ilaçsız bir doğum isterse de planlı bir sezaryen doğumuna sahip olup olmadığını, annenin pozitif ve güvenli bir doğum deneyimine sahip olmasına yardımcı olmaktır.

Doğum sırasında bir doula, anneye sürekli yakındır. Solunum, rahatlama, masaj ve emek pozisyonları gibi ağrı kesici tekniklerle rahatlık sağlayabilir. Doula ayrıca gerektiğinde doğuma babanında katılımını teşvik eder ve güvence sunar.Doula'nın rolü  çiftin doğum  deneyimlerini tamamlatması ve geliştirir.Doula yardımlı doğum için doktorunuzdan bilgi alın.

Baba adayları için ipuçları:

Eşiniz doğum eylemi ile nasıl başa çıkılacağına ve doğum sırasında kimlerin bulunacağına dair planlar yaparken, şimdi doğum sırasında hangi rolü üstlenmek istediğinizi tartışmanın zamanı geldi. Eşinizin tek destekçisi siz olabilirsiniz ya da gebelik süreciniz boyunca ikinize yardımcı olmak için bir doulayla çalışmak isteyebilirsiniz.