Gebeliğin 30. Haftası

Bebeğinizin doğumuna sadece 10 hafta daha var.Sabırsızlanıyorsunuz biliyoruz ama daha sabır.. Bakalım bu haftada ne oluyor;

Vücudunuzda ne gibi değişiklikler oluyor?

Hamileliğin bu son bölümünde daha kolay yorulduğunuzu fark edebilirsiniz. Artık geceleri uyumakta zorluk çekiyorsunuz . Daha derin ve kaliteli bir şekilde uyumak için farklı uyku pozisyonları deneyebilirsiniz. Uykusuzluk çekiyorsanız ve gittikçe daha da kötüye gidiyorsa, doktorunuzdan yardım isteyebilirsiniz. Üçüncü trimesterde, aynı zamanda ruh hali değişimleri yaşayabilirsiniz. Bazılarınız bunu hamilelikte yada  daha önceki gebeliklerinde deneyimlemiş olabilir.

Ek olarak, vücudunuz eklemlerinizin gevşemesine neden olabilecek bir dizi hormon üretiyor. Bu, ayaklarınızın aslında daha büyük hale gelmesine neden olabilir. Bazı kadınlar, hamilelikleri sırasında ayaklarının bir ayakkabı bedeninde büyüdüğünü bildirmektedir. Bu normalde kalıcı bir değişimdir.

Bebeğiniz ne kadar büyüdü?

Bebeğiniz artık daha büyük yaklaşık 40 cm uzunluğunda  ve yaklaşık 1320 gram ağırlığındadır.

Bebeğinizin gelişimi ne durumda?

Bebeğiniz büyümeye devam ederken, rahminizin daha büyük bir kısmını alacaktır. Vücudunuzda büyüyen bebeğiniz için bir yer olmadığını hissedebilirsiniz, ancak vücudunuz rahminizin göğüs kafesinin altında uzanmasına izin vererek bunu telafi edecektir.

Bebeğinizin gözleri daha olgunlaşıyor ve bebeğiniz artık açık ve karanlık arasındaki farkı farkedebilir. 30 haftadaki bebekler, gözleri ile bir ışık kaynağını bile takip edebilirler. Doğumdan sonra, bebekler gözlerini kapatarak çok zaman geçirirler. Bu tamamen normaldir. Yeni doğan bebekler sadece yüzlerine birkaç inçlik nesneler üzerinde odaklanma kabiliyetine sahiptir. “Normal” yetişkin vizyonu 20/20 iken, yeni doğanın görüşü 20/400 dür.

Bu hafta için ne plan yapmalısınız?

Hamileliğinizin bitimine yaklaşık 10 hafta kaldı. Şimdi doğumda size sunulacak farklı ağrı giderme seçenekleri hakkında düşünmeye başlama zamanı. Doktorunuz  sizinle sadece farklı seçenekler hakkında konuşmakla kalmaz, aynı zamanda farklı tekniklerden bahseder, böylece bilinçli bir karar verebilirsiniz.

Aşağıda kısaca mevcut seçeneklerden bazıları açıklanmaktadır:

• Doğal doğum - alexander tekniği, Bradley yöntemi, hipnoz, Lamaze ve suda doğum içerir.
  • Lokal anestezi - pudendal blok, spinal blok ve epidural anestezi seçeneklerini içerir.
  • Genel anestezi - duyu ve bilincin tamamen kaybı  nedeniyle doğum ve doğum sırasında yaygın olarak kullanılmaz.
  • Narkotik ilaçlar - daha az invaziv bir ağrı kesici formu arayan kadınlar için doğumda yaygın olarak kullanılır. Narkotiklerin amacı kaygıyı azaltmak ve bir kadının kasılmalarla başa çıkmasına yardımcı olmaktır.
  • Desenli Solunum - kadının daha sakin ve rahat olmasını sağlamak için belirli oranlarda ve derinliklerde çeşitli solunum tiplerini ifade eder.
  • Doğum için Gevşeme Teknikleri - tüm duyuları birleştirmek için yukarıdaki müdahalelerden herhangi birine ek olarak kullanılır.

Hamileliğinizi daha iyi hale getirmeye yönelik ipuçları:

Hamileliğin bu aşamasında birçok kadın, artan sayıda sırt ağrısından şikayet etmektedir. Bu, kilo alımı ve bebeğin büyümesi ile ilgilidir. Sırt ağrısı yaşıyorsanız, duruşunuzu değerlendirmek isteyebilirsiniz. Uygun duruş, yaşadığınız sırt ağrısını hafifletebilir. Kötü duruş alışkanlıklarını değiştirmek için biraz çaba gerekebilir, ancak sırt ağrınızı azaltmak için buna değecektir.

Baba adayları için ipuçları:

Eşiniz, bebeğin şu ana kadar oldukça uzun bir süredir hareket ettiğini hissedebildi artık sizinde beraber hissetme zamanınız geldi. 30 haftada bebeğinizi artık hissedebilmeniz gerekir. Bebeği hissedebilmek için elinizi eşinizin karnına yaslayın. Bu anları bir arada paylaşmanız sadece bebeğinizle bağ kurmanıza yardımcı olmayacak, aynı zamanda partnerinizle birlikte özel zaman geçirmenize de yardımcı olacaktır.