Gebeliğin 21. Haftası

Rahatlayın! Bu hafta muhtemelen hamileliğinizin en keyifli haftalarından biri olacaktır. İşte bu hafta boyunca sizi neler bekliyorun cevabı şunlardır.

Vücudunuzda ne gibi değişiklikler oluyor?

Parmaklarınızı göbek deliğinize yerleştirirseniz, rahminizi hissedebilirsiniz. Karşılaştığınız insanların büyük çoğunluğu,bir bebek beklediğinizi anlayacaktır. Alt bacaklarınızın ve ayaklarınızın günün sonuna doğru şiştiğini fark ederseniz, günde birkaç kez oturup dinlenebileceğiniz bir program yapmayı deneyin.

Yüzünüzde veya vücudunuzun diğer kısımlarında yağlı ciltler ve / veya artmış çatlaklarla mücadele ediyorsanız, yüzünüzü günde iki kez nazik bir sabun ve suyla yıkayın.

Çoğu kadın hamileliğin bu kısmını en çok sever çünkü erken gebelik şikayetlerinin çoğundan kurtuldular.Bu hafta boyunca rahatlamaya çalışın ve hamile olmanın tadını çıkarın.

Bebeğin ne kadar büyüdü?

Bu haftaya kadar bebeğinizin boyu, fetusun başının tepesinden poposunun ucuna (CRL) kadar ölçülür. Şimdi ise bebeğin boyu başının tepesinden topuğuna kadar (CHL) ölçülür. Bebeğiniz şimdi 26.7 cm uzunluğunda ve yaklaşık 360 gram ağırlığındadır.

Bebeğinizin gelişimi ne durumda?

Bebeğinizin göz kapaklarının bu hafta şekillenmesi tamamlandı ve amniyotik sıvıyı yutmakla meşgul. Muhtemelen bebeğinizin bu zamana kadar hareket ettiğini hissettiniz veya hissetmek üzeresiniz.Bebeğiniz amniyon sıvısını yutarken, sindirim sistemi olgunlaşmaya devam ediyor. Bebeğiniz ayrıca amniyotik sıvıdan kalori alımını da alıyor. Bebeğiniz kız ise, vajinası tamamen oluşmuş ancak doğuma kadar gelişmeye devam edecektir.

Bu hafta için ne plan yapmalısınız?

Hamileliğiniz sırasında daha fazla kilo aldıkça, hamile kadınların çoğunda ortaya çıkan varisli damarlar geliştirmeye başladığınızı fark edebilirsiniz. En sık bacaklarda görülürler, ancak vulva ve rektumda da bulunabilirler.

Büyüyen rahim ve kan akımı değişikliklerinden gelen basınç varisli damarları kötüleştirebilir. Bazı kadınlar bacaklarında ağrısız mor veya mavi bir nokta fark edebilirken, diğerleri ağrılı ve şişmiş damarlara sahip olurlar.Şişme genellikle hamilelikten sonra kaybolur, ancak varisli damarlar genellikle tamamen ortadan kalkmaz.

Hamileliğinizi daha iyi hale getirmek için ipuçları:

İdrar yolu enfeksiyonu(İYE) veya mesane enfeksiyonu, idrar yolunun bakteriyel bir enfeksiyondur. İYE'ler, idrar yolundaki değişiklikler nedeniyle hamilelik sırasında daha sık görülür. Rahim doğrudan mesanenin üstüne oturur.Rahim büyüdükçe, artmış ağırlığı idrarın idrar boşaltımını tıkayabilir ve bu da enfeksiyona neden olabilir. İYE tedavi edilmezse, böbrek enfeksiyonuna yol açabilir.

Birkaç şey yaparak bir İYE geliştirme olasılığını azaltabilirsiniz:

• Her gün 6-8 bardak su ve şekersiz kızılcık suyu düzenli olarak içilir.
  • İdrar yaparken, önden arkaya doğru silin.
  • Cinsel ilişkiden önce ve sonra idrara çıkın.
  • Dar pantolon giymekten kaçının.
  • Tüm iç çamaşırlarınızı sentetik yerine pamuklu kullanın

İYE hamilelik sırasında idrarda yanma , sıksık idrara çıkma şeklinde belirti verdiği gibi hiçbir belirtide vermeyebilir.

Baba adayları için ipuçları:

Eşinizin İYE olma şansını artırabileceğinizi biliyor muydunuz? İdrar yolu enfeksiyonlarının gelişme sebebi bakterilerin , vajinal bölgenin hemen üstündeki idrar yolunun içine girmesidir. Bu genellikle cinsel ilişki sırasında gerçekleşebilir.

Herhangi bir cinsel temasın gerçekleşmesinden önce duş alarak ve eşinizin cinsel ilişkiden önce ve sonra idrar yapmasını teşvik ederek, idrar yolunu enfekte etmekten kaçınmasına yardımcı olabilirsiniz. Bu küçük eylemler, İYE ile ilişkili ağrı ve rahatsızlıktan kaçınmasına yardımcı olabilir.