Gebeliğin 19. Haftası

Bebeğinizle buluşmak için bir hafta daha yol kat ettiniz. İşte bu haftada sizi bekleyen şeyler;

Vücudunuzda ne gibi değişiklikler oluyor?

Pelvik ve kasık ağrıları ağrısı en sık ikinci trimesterde görülür. Bu ağrılar karın veya kalça bölgesinde bir veya her iki tarafta keskin ağrı olarak karakterize edilir. Hatta bazı kadınlar kasık bölgesine uzanan ağrıları rapor ederler. Vücudunuz büyümekte olan bebeğiniz için hazırlanırken, bu ağrılar gebeliğin normal bir parçası olarak kabul edilir.

Bebeğin ne kadar büyüdü?

Bebeğiniz bu 19 hafta boyunca çok büyüdü, ancak hala 15.3 cm civarında ve yaklaşık 240 gram oldu. Ağırlığı az diye endişelenme bebeğinin alacağı daha çok kilo var.

Bebeğinizin gelişimi ne durumda?

Bebeğiniz büyümeye devam ederken, ortaya çıkan gelişme çok belirgindir. Mesela, böbrekler idrar yapıyor ve saçları bebeğinizin saç derinin üzerinde filizlenmeye başlıyor. Ek olarak, duyulardan sorumlu olan beyin bölümleri uzmanlaşmıştır.Eğer kız çocuğunuz olacaksa, yumurtalıklarında hali hazırda 4 milyon yumurta oluştu bile.

Bu hafta için ne plan yapmalısınız?

Bitkileri doğal sağlık çareleri olarak kullanmaya alışmış olabilirsiniz. Artık hamileyseniz, kullandığınız otlar konusunda dikkatli olmanız önemlidir. Sağlık uzmanınıza danışmadan bitkisel ilaçlar almamanızı öneririz.

Bitkiler düşündüğünüz gibi tamamen zararsız değildir yada gebe değilken fayda gördüğünüz bir bitkisel karışım gebeyken tam ters etki edebilir hatta rahim kaslarını kastırarak düşük yapmanıza neden olabilcek kadar zarar verebilir. Güvenli beslenme her zaman en iyisidir.

Hamileliğinizi daha iyi hale getirmek için ipuçları:

Birçok hamile kadında baş dönmesi görülür. Gebelikte baş dönmesi sıklıkla hipotansiyon yani düşük tansiyondan kaynaklanır. Sırt üstü uzanınca, rahminiz, vücudundaki büyük kan damarları olan aort ve vena kavaya baskı yapar buda kan akımınızı azaltır hem bebek hem anne bu durumdan etkilenebilir.Bu majör kan damarları üzerindeki baskılara supin hipotansiyon denir. Sırtüstü hipotansiyonu, sırt üstü yerine yan pozisyonda uyuyarak hafifletilebilir. Postural hipotansiyon, oturma, çömelme ya da diz çökme pozisyonlarından hızlı bir şekilde yükseldiğinizde oluşur.Yerçekimi kan basıncınızın düşmesine neden olur, bu da başınızın dönmesine neden olur; Bunu yerinizden yavaşça kalkarak önleyebilirsiniz.

Baba adayları için ipuçları:

Yapmaktan hoşlanmasanız bile partnerinizin yapmak istediği bir şey varsa yapın. Bunu isteyerek ve şikayet etmeden yapmaya çalışın. Biraz çaba sarf edebilirsiniz bu sayede ona destek olmuş olursunuz.