Gebeliğin 17. Haftası

Tebrikler! 17.gebelik haftasına geldiniz

Vücudunuzda ne gibi değişiklikler oluyor?

Karnınız büyümeye devam ederken, diğer organlar rahim ve bebeğinizin büyümesini telafi etmek için hareket edecektir. Rahminizin üst kısmı daha yuvarlak görünmeye ve uzamaya başlıyor. Rahiminiz bağırsaklarınızı karın üst kısmına doğru yukarı ve dışarı itmeye başlayacaktır.

Çoğu kadın ayakta durduklarında rahimlerini hissetmeyi daha kolay bulur. Uzanır ve rahminizi hissetmeye çalışırsanız, omurganıza doğru düştüğü için oldukça zor olabilir.

Bebeğin ne kadar büyüdü?

Bebeğiniz 13 cm uzunluğundadır ve 140 gram ağırlığındadır.

Bebeğinizin gelişimi ne durumda?

Bebeğinizin göbek kordonu sadece boy olarak uzamaz aynı zamanda son 23 hafta boyunca daha kalın ve daha güçlü hale gelmektedir. Bu haftada bebeğinizin duyma duyusu da kulakların tamamen oluşması ve nihai pozisyonlarına taşınmasıyla tamamlanır.

Ek olarak, bebeğiniz yağ veya yağ dokusu oluşmaya başlıyor. Bu bebeğinizin sahip olduğu güzel teninin cilt altını doldurmaya yardımcı olacaktır. Yağ dokusu aynı zamanda vücudun ısısını ve metabolizmasını düzenlemede de görev alır.

Bu hafta için ne plan yapmalısınız?

Hamileliğiniz süresince, alerjileriniz varsa gebelikte daha fazla alevlendiğini fark etmiş olabilirsiniz. Bu hamilelik sürecinde normal bir durumdur.Ancak, reçete veya reçetesiz ilaç almadan önce doktorunuza danışmanız en iyisidir.

Alerjileriniz günlük rutininizi etkiliyorsa kullanmanız için güvenli ilaçlar vardır, ancak önce doktorunuzdan hamilelik sırasında bu konudaki tavsiyelerini dinleyin.

Hamileliğinizi daha iyi hale getirmek için ipuçları:

Bacaklarınızda periyodik ağrılarınız olduğunu fark etmiş olabilirsiniz. Buna siyatik sinir ağrısı denir. Siyatik sinir, vücudunuzdaki en büyük sinir olup, rahminizin altından bacaklarınıza uzanır ve alt ekstremitelere duyusal ve motor fonksiyon sağlar.Siyatik sinir ağrısının gelişmekte olan bebeğinizin sinir üzerinde baskı oluşturmasından kaynaklandığı düşünülmektedir.

Baba adayları için ipuçları:

Çoğu zaman çiftler, bir çocuğu yetiştirmeyi nasıl başaracaklarını endişe ederler.Çünkü yeni aile ferdi, sevinç mutlulukla beraber bir çok maddi ve manevi sorunu da beraberinde getirir. Bununla birlikte, küçük bir planlama, ebeveynliğin belirli sorumluluk ve zorlukları biraz daha kolaylaştırabilir.Örneğin doğum ve doğum sonrası için planları yapmaya başlayabilirsiniz.