Gebeliğin 16. Haftası

Tebrikler ! Yolu yarılamanıza 4 hafta kaldı...

Vücudunuzda ne gibi değişiklikler oluyor?

Rahiminiz büyümeye devam ediyor ve yaklaşık 250 gr ağırlığındadır. Plasenta da büyüyor ve vücudunuz hamileliğiniz sırasında bebeğinizin korunmasına yardımcı olan amniyotik sıvı üretiyor. Şu anda rahminizde bebeğinizi çevreleyen yaklaşık 2 litre amniyon sıvısı var.

Hamileyken kan hacminiz% 30-50 oranında artar, bu da vücudunuzda daha fazla kan dolaşımına neden olur. Kan dolaşımındaki bu artış yüzünüzün daha parlak olmasına neden olur. Vücudunuz ayrıca yağ bezlerinin aşırı çalışmasına ve yüzünüzün parlak görünmesine olanak sağlayan hormonlar üretiyor.

Bunların ikisi de “gebelik parlaması” ile sonuçlanabilir. Cildiniz çok yağlı hale gelirse, yüzünüzü temizlemek için yağsız bir temizleyici kullanabilirsiniz. Bunun dışında, sadece gülümsemenin ve kendi parıltının tadını çıkarın!

Bebeğin ne kadar büyüdü?

16 haftanın sonunda bebeğiniz yaklaşık 12 cm ve 100 gr ağırlığındadır.

Bebeğinizin gelişimi ne durumda?

Bebeğiniz önümüzdeki birkaç hafta boyunca büyüme dönemi için hazırlanıyor. Bebeğinizin kafası, önceki haftalarda olduğundan daha dik. Kulaklar ve gözler de son pozisyonlarında bulunur ve bebeğinize daha tanımlanabilir bir görünüm verir.

Bebeğinizin idrar ve dolaşım sistemleri de dahil olmak üzere, daha karmaşık vücut sistemlerinden bazıları da çalışmaya başlıyor. Bebeğinizin kalbi günde yaklaşık 25 litre kan pompalar. Ancak, 40 haftaya kadar bu miktar günde 1.900 litreye çıkacak!

Bu hafta için ne plan yapmalısınız?

Bir sonraki randevunuz önümüzdeki birkaç hafta içinde olabilir.

Bu ziyaret sırasında, doktorunuz aşağıdaki testleri önerebilir:

• Ultrason
  • NİFT (Non invazif fetal DNA testi)
  • Alfa-Feta Protein (AFP)
  • Üçlü yada dörtlü test
  • Amniyosentez

Doktorunuz ayrıca aşağıdaki konuları sizinle konuşmak isteyebilir:

• Erken doğum
  • Bir çocuk doktoru seçmek
  • Doğum öncesi eğitimi
  • Doğum eğitimi

Hamileliğinizi daha iyi hale getirmek için ipuçları:

Bebeğinizin ilk hareketlerini 16 ila 20 hafta arasında hissetmeye başlarsınız. Bu sizin ilk hamileliğiniz ise, bebeğinizin hareket ettiğini hissetmeniz 20 haftaya yakın olabilir. Bu ilk hareketler genellikle karnınızda kayan birşeylerin olduğu veya çırpınan birşeyler varmış gibi hissedilir.

Bebeğin hareket miktarı ve ortaya çıktığı zaman bir hamilelikten diğerine değişiklik gösterebilir, bu nedenle önceki gebeliklerde yaşadıklarınıza göre mevcut gebelik deneyiminizi değerlendirmek faydalı olmaz.

Uyurken yanınıza yatma özellikle sol tarafınıza bu haftadan sonra daha önemli hale gelir; Birçok kadın doğum uzmanıı, 16 haftaya ulaştıktan sonra artık sırt üstü uymamanızı tavsiye eder. Bu nedenle, gece boyunca yan pozisyonda kaldığınızdan emin olmak için vücudunuzu desteklemek için yastık kullanmak en iyisidir.

Baba adayları için ipuçları:

Anne,önümüzdeki birkaç hafta boyunca bebeğin ilk hareketlerini hissetmeye başlayacak. Bu anne ve çocuk arasındaki bağı kurar , ancak baba bu bağda dışarıda kalabilir.

Sonunda, ilerleyen haftalarda bebeğin hareketlerini siz de hissedeceksiniz, ancak o zamana kadar bebeğinizle günlük olarak konuşarak bağ kurabilirsiniz. Ne söyleyeceğinizden emin değilseniz, bebeğinize okuyabilir veya şarkı söyleyebilirsiniz.Bu çocuğunuzla bağınızı arttırır.