Gebeliğin 10. Haftası

Neredeyse ilk üç aylık döneminizden geliyorsunuz!

Vücudunuzda ne gibi değişiklikler oluyor?

Rahiminiz büyümeye devam etti, ancak muhtemelen şu anda çok fazla göstermiyorsunuz. Bazı kadınlar haberleri paylaşmaya hazır olabilirken, diğerleri hala hamile olma fikrini ayarlayabilir. Hem eşiniz hem de doktorunuz ile duygularınız hakkında açık olmanız önemlidir.

Bebeğinizin gelişimi ne durumda?

Bu, embriyonik dönemin sonu ve bebeğinizin organlarının büyümeye ve olgunlaşmaya devam ettiği fetal periyodun başlangıcıdır. Bebeğinizin hayati organlarının çoğunluğu (böbrek, karaciğer, beyin ve akciğerler dahil) çalışır durumdadır, ancak hamileliğinizin geri kalanında olgunlaşmaya devam edecektir.

Bebeğinizin nerdeyse vücudun yarısını başı oluşturur ve alında beyin gelişmesine izin veren bir şişlik vardır. Tırnaklar, ayak tırnakları ve saçlar bu hafta görünür olmaya başlayacak. Parmaklar artık perdeli değil.

Bebek aktif olarak amniyotik sıvıyı yutuyor ve bacaklarıyla tekmeliyor.

Bebeğin ne kadar büyüdü?

Bebeğiniz 3 cm uzunluğunda, yaklaşık 4 gram ağırlığındadır.

Hamileliğinizi daha iyi hale getirmek için ipuçları:

Hamileyseniz bile, formda kalmak için katılabileceğiniz çok çeşitli aktiviteler vardır. Hamilelikten önce aktif olup olmamanız, sizin için ne tür aktivitelerin en uygun olduğuna dair doktorunuza danışınız.

Birçok doktor, yürümeyi ve yüzmeyi tavsiye eder çünkü tüm hamilelik boyunca kullanılabilen az yorucu egzersizlerdir.

Baba adayları için ipuçları:

Anne düzenli olarak egzersiz yapmaya teşvik edilecektir. Onunla konuşun ve ikinizin birlikte yapabileceği egzersizler veya aktiviteler olup olmadığını görün.

Bir çift olarak yapabileceğiniz bazı aktiviteler şunlardır:

• Yürüme
  • Yüzme
  • Önemli olan egzersiz yaparken birlikte vakit geçirmenizdir.