Vajinada siğil neden olur?

Vajina Siğilleri

Her kadının yanı sıra erkeklerinde merak ettiği konulardan biridir. Vajinada siğil nedir? Ya da neden olur? gibi bana birçok soru yöneltilmektedir. Hem kadında hem de erkeklerde görülebilen bu siğiller, cinsel yolla bulaşan HPV enfeksiyonunun genital bölgesindeki belirtisidir. Virüs vücuda girdikten sonra genellikle bağışıklık sistemi tarafından baskılanmaktadır. Baskılanamadığı zamanlarda genital siğillere yol açmaktadır.

Bazen bu siğiller bulaştığında direk belirti vermeden bir sene veya seneler sonra ortaya çıkabilir. Bu siğiller genellikle açık ya da koyu kahverengi şeklinde olabilmektedirler. Tekli şekilde birden fazla da olabilirler.

Genital siğiller de ne kadar erken teşhis edilip tedavi edilirse o kadar başarılı şekilde sonlanır. Eğer tedavi edilmezse sayı ve yoğunluğu artardolayısıyla bulaşıcılığı da artar.

Vajinadaki Siğillerin Belirtileri Nelerdir?

Vajinada oluşan siğiller hiçbir belirti vermeden ilerleyebilmektedir. Deriden kabarık ya da yassı, deri renginde yahut kahve tonlarında et beni benzeri kabartılar şeklinde görülen genital siğiller genellikle milimetrik olarak başlarlar bazen nadiren birkaç cm’lik siğiller de görülebilir. Lezyonların oluşmasının ardından siğillerin sayısı ve boyutu artabilir ya da kendiliğinden gerileyebilir. Vajinal siğiller genellikle kaşıntı yada kanama şikâyeti ile belirti verebilirler.

Vajinal Siğil Ne Zaman Ortaya Çıkmaktadır?

HPV virüsü bulaştıktan sonra vücutta uzun süre belirti vermeden yaşayabilmektedir. Normal şartlarda bu virüs vücudun savunma mekanizması tarafından yok edilir. Ancak bazı durumlarda bu mümkün olmaz ve vajinal siğiller meydana gelmektedir. HPV enfeksiyonu kadınlarda en sık 20-24 yaş, erkeklerde ise 25-29 yaşları arasında daha sık görülmektedir.

Vajinadaki Siğiller Nasıl Bulaşır?

Özelliklede en çok korkulan konulardan biridir. Siğil nasıl bulaşır? Korunmasız ilişkiye girdim bulaşmış mıdır? Sevgilim ile öpüştük bana da siğil bulaşmış mıdır? Ya da siğil sürtünme yoluyla bulaşır mı? Diye gerek kadın gerekse erkek bu soruların yanıtlarını merak etmektedir. Siğiller;

• HPV virüsü hem kadın hem erkekte görülebilir. Ve temas yoluyla bulaşmaktadır. Yani ciltten cilde geçer.
  • Bu virüsü taşıyan gebelerde doğum esnasında anneden bebeğe geçebilir.
  • Vajinada bulunan siğiller görünmese bile vajinaya olan herhangi bir temasta yine de bulaşabilmektedir.
  • Tedavi edilmezlerse büyüyebilir ve çoğalabilirler. Vajinada ki siğiller öpüşmekle yahut ortak çatal kaşık kullanmakla bulaşmazlar.

Bu Siğillerden Nasıl Korunmalıyız?

Siğillerden nasıl korunmalıyız? Neler yapmalıyız? Bunları sıralamak istersek:

• Siğil tedavisi görürken bulaşıcılık yine yüksek olduğundan cinsel ilişkiye girmemelisiniz.
  • Kimsenin havlu ve benzeri eşyalarını ortak kullanmayınız.
  • Prezervatif ile cinsel münasebet ten temasını azaltacağından siğil mikrobu alma riskinizi azaltır.
  • HPV aşısını yaptırarak önlem almış olursunuz (kliniğimize başvurarak HPV aşınızı yaptırabilirsiniz).

Vajinadaki Siğiller Psikolojik Olarak Kadınları Nasıl Etkiler?

Vajinada bulunan siğillere sahip kadınlar; özellikle bu siğillerin acaba kanser yapar mı? acaba kanser belirtisi midir? diye üzüntü duymaktadırlar. Ancak vajinada ve ciltte bulunan siğiller kanser yapmaz. Çünkü HPV nin iyi huylu tipleri genellikle siğil yapar. Bulaştıran kişide aynı zamanda kötü huylu HPV mikrobu da varsa o zaman dikkatli olunmalıdır. Fakat bunu test yapmadan bilemezsiniz.

Yine aynı zamanda partnerler cinsel ilişki sırasında hem bulaşmasının korkusu hem de çirkin görünür düşüncesi ile çekinmekte ve cinsel hazza ulaşamamaktadırlar. Ancak tedavisi mümkün olan siğillerden kurtul mak mümkündür. Bu konuda işinde tecrübeli bir doktor tarafından tedavinin yapılması ile siğil tedavisi görebilirsiniz.

Erken teşhis her konuda önemlidir. Vajinal siğillerde de yine erken teşhis ile tedavi mümkün olmaktadır. Konuyla ilgili fikir almak yada danışmak istediğiniz konuları +90 545 938 12 34 numarasından iletişime geçerek, bana aktarabilir yada sayfamızın altına yorum yaparak aklınızdaki soruları sorabilirsiniz. Sizlere yardımcı olmaktan mutluluk duyarım.