Kızlık Zarı Bozulduğunda Kanın Rengi Nedir?

Kızlık zarı vajina girişini kısmen kapayan, oldukça ince bir zardır. Kızlık zarı orta deliği kiminde çok küçük, kiminde nispeten daha geniş olur.

Kimi kızlık zarı oldukça kalın, kimisi ince bir yapıdadır. Ne var ki kızlık zarı elastik bir dokuda olduğu için zardaki aralık, kas gevşemesi ile ya da cinsel ilişki esnasında genişler, yırtılır ve kanar.

Kızlık zarı bozulduğu zaman kan genellikle pembemsi renkte olmaktadır. Kızlık zarının bozulduğundaki akan kan miktarı, rengi, dokusu her kadında aynı olmamakla birlikte değişkenlik göstermektedir. Peki neden her kadında bu aynı değildir?

Çünkü:

• Kadınların zar yapısının esneklik derecesi ve orta deliğin genişliğine bağlı olarak kan miktarı da daha az gelebilir.
  • Ya da zar kalın ise yine kanama şeklini miktarını etkilemektedir.

Gibi faktörler kadınlar arasında farklı şekilde kanama rengi, miktarı, süresi etkilemektedir.

Kızlık Zarı Bozulduğunun Belirtileri Nelerdir?

Bazen genç kızlar sürtünme yolu ile ilişki yaşadıktan sonra yada kendi kendine mastürbasyon yaparken kızlık zarının bozulup bozulmadığı endişesine kapılmaktadır. Kızlık zarı bozulduğu zaman birkaç belirti şeklinde kendini belli eder. Eğer ki hafif pembemsi bir renkte kanamanız oldu ise, yine ağrı hissettiyseniz ya da gün içerisinde yine akıntı şeklinde kanamanız oluyor ise kızlık zarınız yırtılmış olabilir. Bu konuda en doğru kararı doktor verebilir. Uzman bir doktora gidip kızlık zar kontrolü yaptırabilir ve aklınızdaki şüpheleri yok edebilirsiniz.

Kızlık zarı dikimi ana konumuzu ziyaret edebilirsiniz. →

Kızlık Zarı Bozulduktan Sonra Karın Ağrısı Olur Mu?

Kızlık zarı bozulduğu zaman kadınlar en çok ağrıdan korkmaktadırlar. Günümüzde de bu konuyla ilgili etraftan yanlış bilgiler duyan kadınların korkuları daha da artmaktadır. Kızlık zarı bozulduğu zaman evet ağrı olabilir ya da hayır ağrı olmaz diyebiliriz. Neden mi? Çünkü bazı istisnalar dışında (zar çok kalın ise veya vajinusmus var ise ağrınız olabilir) eğer ki kadın ne kadar istekli olursa ilişkide ağrı duymasını azaltabilir. O an sadece ilişkiye odaklanmak zevk almak vajinanızı daha kaygan yaparak ilişki esnasında ağrı duymanızı azaltmaktadır.

Kızlık Zarı Bozulmadan İçine Boşalınırsa Hamile Kalınır mı?

Kızlık zarının bozulmaması hamileliğe engel değildir. Kızlık her zarı her ne kadar engel görülse de yırtılmadan hamile kalmak mümkündür. Yeterli miktarda spermin hızlı hareket yeteneği ile tüplerde bekleyen yumurtaya ulaşması ile döllenme işlemi olup hamile kalınabilir. Bu durum düşük bir ihtimal olsa da yine de bu şekilde de gebelik gerçekleşebilir.

Kızlık Zarı Bozulduktan Sonra Adet Günü Değişir Mi?

Kızlık zarı bozulduktan sonra adet günü değişir mi? Birçok kadın hastam bu şikâyet ile gelmektedir. Kızlık zarının bozulması ile adet gününün düzeninin bir ilgisi yoktur.Yani adet gününüzün değişmesi ya da adet gününün o ay gecikmesi ile doğrudan bir ilgisi bulunmamaktadır. Kızlık zarınızın bozulduğu ilk ilişki dönemi yumurtanızın çatlama anına denk geldiyse içeri giren spermler nedeniyle döllenme olup hamile kalma ihtimaliniz olabilir ve adet bu yüzden gecikmiş olabilir. Ya da ilk cinsel ilişkide yaşanan korku, stres, hormonsal dengesizlikte adet düzeninizi o ay için değiştirebilmektedir.Adetiniz geciktiğinde öncelikle gebelik ihtimaline karşı bir idrar testi yapabilir ve gebeliğin olup olmadığını anlayabilirsiniz. Yine de her ihtimale karşı uzman bir doktora başvurmalı ve en doğru cevabı doktorunuzdan alabilirsiniz.