Tüp Bebekte Kimyasal Gebelik Neden Olur?

Kimyasal gebelik kan testinde gebelik pozitif çıksa bile gebeliğin devam etmediği durumlardır.Genellikle sağlıksız gebelikler kimyasal gebelikle sonuçlanır.Tıptaki ismi ise biyokimyasal gebeliktir.Ultrasonografide gebelik kesesi görülmez.Sadece gebelik kan değerlerinde müsbettir.Bazen her şey yolunda gidip gebelik elde etsek de tüp bebek tedavisi sonucumuz maalesef kimyasal gebelikle (biyokimyasal gebelik) sonuçlanabilir. Kimyasal gebeliğe aynı zamanda sessiz gebelik de denir. Peki bu kimyasal gebelik nedir? Vücut sağlıksız olan embriyonun rahme tutunmasına izin vermiyordur ya da aynı bağlamda kalitesiz ve bir takım ciddi sorunları olan embriyo rahime tutunamıyordur. Bir diğer neden ise embriyonun rahim yerine tüpe gömülmeye çalışmasından kaynaklanmaktadır.

Tüp Bebekte Kimyasal Gebelik

Tüp bebekte kimyasal gebelik neden olur? Kimyasal gebelik neden olur? sorusu sıkça sorulmaktadır.Normal yolla gebe kalmaya çalışan kadınlarda  özellikle sık biyokimyasal gebelik yaşanıyorsa tüplerden şüphelenmek gerekir.Bilimsel çalışmalar çok sık biyokimyasal gebelik geçiren kadınların tüplerinde sorun olduğundan dolayı embriyolarının rahim yerine  tüplere gömülmeye çalıştığı için bu durumun ortaya çıktığını belirtmişlerdir.Tüplerdeki yapışıklıklar ve fonksiyon bozuklukları yada enfeksiyonlara bağlı tüplerin zarar görmüş olması buna neden olabilir.

Tüp bebekte kimyasal gebelik oluşmasının nedeni ise genellikle embriyo yada rahim zarı kaynaklıdır.Belirli düzeyde kaliteye sahip olmayan sağlıksız embriyolar, rahime gömülme ve yerleşme aşamasında belli bir yolu kat edebilmiş olsa bile, rahime yeterince tutunacak yetenek ve genetiğe sahip olmadığı için adet kanaması ile birlikte dışarıya atılır. İşte kimyasal gebelik bu şekilde devamı olmayan gebeliklerdir. Ancak sessiz düşük normal düşüklerde olduğu gibi kürtaj gerektiren bir düşük şekli değildir. Ama kimyasal gebelik vakasında kanamanın uzun süre devam etmesi halinde mutlaka uzman bir doktora başvurulması gerekmektedir.