Aşılama Fiyatları Mersin

Aşılama Fiyatları Mersin 2024

Aşılama fiyatları Mersin 2024 de de araştırılan konulardandır. Aşılama ücretini klinikten kliniğe değişkenlik gösterebilmekte ise de ortalama bir ücret civarında gezer. Aşılama ücretlerinin artmasına neden olan asıl nedenler kullanılan ilaç masrafları ve laboratuar masraflarıdır.

İlaçlar dolara endeksli şekilde gittiğinden enflasyondan etkilenmekte ve bu fiyat artışı aşılama maliyetini arttırmaktadır. Ucuz aşılama yaptırmak isteyenler ilaç olarak iğne yerine tablet formu ilaçları tercih edebilirler. Fakat bu seçimi doktorunuz karar verebilir. Çünkü her aşılama hastasının tedavisi farklıdır. Eğer başarı oranınızı yükseltecekse iğne tedavisi uygun görülebilir.

Aşılama nedir?

Aşılama çok sık kullanılan bir yardımcı üreme tedavisidir. Aşılama tedavisinin amacı çocuk hasreti çeken çiftlerin üreme yolundaki sıkıntıları çözmek ve gerekli destek tedavilerle sağlıklı bir gebelik elde temektir. Aşılama tedavisinde bazı hormon ilaçları verilir. Bu ilaçlar hastanın yumurtasını geliştirir ve olgunlaştığında çatlatarak olgun yumurtanın tüpe düşmesini sağlar. İşte tüpe düşen bu yumurtayı döllemesi için rahim ağzından özel kanüller vasıtasıyla erkekten alınan spermler yıkama işleminden sonra rahmin içine verilir. Verilen bu spermlar her iki tüpünüze doğru yüzerek gelir ve yumurtayı bulan ilk sperm yumurtanın içine girerek döller.

Yumurtaya sadece bir sperm girebilir, ilk sperm girdikten sağlıksız döllenme olmaması için sonra yumurta dışarıya kapılarını kapatır. Döllenme olduktan sonra yumurtanın adı embriyo adını alır. Embriyo ortalama 4-5 gün tüpte rahme doğru yol kat eder, rahme doğru olan bu yolculukta embriyo büyür. Rahime geldiğinde 5 günlük embriyo olur ve tarlaya ekilme hazır halde olan bir tuohum haline gelmiştir. Tohum tarla ilişkisi burada da geçerlidir. Rahim iç zarı uygun olgunluktaysa bu tohum rahim iç zarına gömülür ve gebelik süreci başlamış olur. Gömüldükten ortalama 10 gün sonra kanda gebelik testi pozitif hale gelir.

Aşılama adetin kaçıncı günü yapılır?

Aşılama tedavisine genelde adetliyken başlanır. Ortalama olarak adetin 2 veya 3.günü tedaviye başlanır ve yaklaşık 10-14 gün süren tedavi sonrası yumurtalar belli büyüklük ve olgunluğa gelince yumurta çatlatır ve yaklaşık 32-36 saat sonra spermler rahimin içine özel kanüllerle verilir. Sperm aşılama öncesi yıkanır bunun sebebi spermin normal ilişkide vajina içinde kalan kısmını uzaklaştırarak rahim içine temiz sperm vermek ayrıca en hareketli ve dölleme yeteneği en fazla olanları vermektir.

Sperm yıkama işlemi nedir?

Spermler rahmin içine verilmeden önce özel bir işlemden geçirilerek yıkanır. Sperm yıkamadaki amaç spermlerin en iyi dölleme kapasitesi olanlarını seçmektir. Yıkama işleminden geçen spermlerin çoğu hareketli olan spermlerdir. Sperm verme tek kişilik rahat ortam sağlanmış özel odalarda olur. Sperm vermeye gidildiğinde 3-5 gün arası cinsel perhizli olmanız gerekir. Yani ilişkiye girilmeden gidilmelidir. Bunun sebebi sperm depolarının boşaltılmayıp alınacak sperm sayısını arttırmak amaçlıdır.

Mersinde aşılama yapan hastaneler

Mersinde aşılama yapan hastaneler de Kadın doğum uzmanınca önce hikayeniz dinlenir sonra tetkikleriniz istenir. Rahim filminiz istenerek tüplerinizin açık olup olmadığı saptanır aynı zamanda hormon tetkikleriniz yapılarak hormonal nedenler araştırılır bunlardan başka erkekten sperm tahlilleri istenir. Sonuçlara göre öncelikle kısırlık nedeni saptanır düzeltilebilecek bozukluklar veya eksiklikler düzeltilmeye çalışılır. Ardından takipleriniz yapıldıktan sonra aşılama randevusu verilir. Kliniğimiz çok uzun yıllardır aşılama ve tüp bebekte üstün bir başarı göstermiş size hizmet etmeye devam etmektedir.

Mersinde aşılama tedavisi yapan doktorlar

Mersinde aşılama tedavisi yapan doktorlar tarafından her hastanın kısırlık nedenine göre uygun görülürse aşılama tedavisi başlanır. Her hastanın kısırlık sorunu farklı olduğundan farklı tedaviler uygulanır.Muayeneye geldiğinizde önce şikayetiniz ve hikayeniz dinlenir sonra ultrasografi ile rahim ve yumurtalıklar değerlendirilerek üreme yolu muayeneniz yapılır.

Muayene sırasında size sorulacak sorulardan başlıcaları şunlardır:

1. Düzenli ilişkiye rağmen gebe kalamama süreniz,
  2. Adet düzeniniz,
  3. Daha önceden yaptırdığınız tahliller,
  4. Daha önceden aldığınız tedaviler,
  5. Daha önceki gebelikler, doğumlar, kürtaj ve geçirdiğiniz ameliyatlar olup olmadığı.