Tüp Bebek Tedavisi Ne zaman Uygulanır?

Tüp Bebek Tedavisi Ne zaman Başlar ? Ne kadar Sürer?

Tüp bebek tedavisi tahliller tamamlanmış ise ve herhangi bir sıkıntı yok ise kadının adetinin 2 ya da 3. Günü başlamaktadır. Tüp bebek tedavisi ne kadar sürer sorusunun yanıtı ise yine her şey yolunda olursa tedavimiz adetken başlayıp ortalama 2 hafta sürmektedir.

Tüp Bebek Tedavisine Zaman Başlanır?

Tüp bebek tedavisi ne zaman uygulanır? Öncelikle şunu belirtmeliyim ki çiftler 1 yıl boyunca korunmasız ilişkiye girmelerine rağmen gebelik elde edememişse mutlaka öncelikle uzman bir doktora başvurmalıdırlar. Ancak tüp bebek tedavisi ne zaman uygulanır sorusunu şu şekilde sıralayabiliriz.

• Kadınlarda yaş sınırı 35 yaşından büyük olması durumunda 6 ay normal yolla gebe kalamama,
  • Kadınlarda yumurta rezervleri azalmış ise,
  • Rahim içinde gebeliğe engel olacak unsurların bulunması halinde (polip, myom vs) (tedavi sonra gebe kalınamıyorsa),
  • Rahim içinde yapışıklık olması durumunda(tedavi sonrası gebe kalınamıyorsa),
  • Birinci derecede yakınlarında da infertilite problemi yaşanması durumunda(genetiksel bir sorun olabilir),
  • Ya da erkeğin sperm analiz sonucunda anormallikler var ise,
  • Kadının tüpleri tıkalıysa,
  • Hiçbir sorun bulunamamış ve üç defa aşılama yapılmasına rağmen gebe kalınamamışsa.

Tüp Bebek Tedavisinde İlişkiye Ne zaman Girilir?

Tüp bebek tedavisinde ilişkiye ne zaman girilir? Ne zaman yasaklanır? Ya da ne zaman tehlikelidir? sorularını yanıtlamak gerekirse ; genel olarak ilişki önermemekteyiz. Fakat girilecekse tüp bebek tedavisinin başında yani uyarılma evresinde yumurtaların henüz tam büyümediği zamanda korunarak ilişkiye girilebilir. Korunmadaki amaç eğer ki çok fazla sayıda yumurta folükülü gelişmişse çoğul gebeliğin önüne geçmektir. Ancak embriyo transferi sonrasında ilişki yasaktır.

Tüp Bebek Tedavisinde Sonuç Ne Zaman Belli Olur?

Her şey yolunda gitti, başarılı bir transfer yapıldı, anne adayı kendine yediklerine çok dikkat etti ve büyük gün geldi sonuç... Tüp bebek tedavisinde sonuç transferden sonra yaklaşık 10-12 gün sonra kanda b-HCG testi ile belli olmaktadır.

Tüp Bebek Tedavisinde Faydalı Yiyecekler Nelerdir?

Her şeyin başı sağlık değil midir? Tatbiki de öyle. Peki sağlıklı olmak için neler yapmalı insan? Dengeli ve kaliteli beslenmeli,bolca su içmeli, alkol sigaradan uzak durmalı, fastfood ve işlenmiş yiyeceklerden ve az pişmiş çiğ yiyeceklerden uzak durmalıdır. Bunlar tüp bebek yaptıran tüm anne babalar içinde geçerlidir. Peki bu sağlıklı yiyecekler nelerdir ? En önemli şey nedir ? Su değil mi?

Evet tüp bebek dönemi gebelik dönemi öncesi sonrası su hayatımızın en önemlisi parçası olmalıdır. Su aynı zamanda embryonun tutunmasına çok faydalıdır. O yüzden mutlaka günde 2 litre su tüketmeliyiz. Protein peki? Tabikide oda çok önemli. Nelerde mi var ? Neler enerji verir peki?

• Kırmızı et
  • Beyaz et
  • Baklagiller
  • Süt
  • Yumurta
  • Yoğurt
  • Kabak çekirdeği
  • Peynir

Vücuda vitaminde lazım;

• Patlıcan
  • Portakal Suyu
  • Yogurt
  • Peynir
  • Balık
  • Yulaf
  • Badem
  • Mercimek
  • Nohut
  • Muz vs...

Taze sebze, taze meyve ve tabi ki bol su.

Tüp Bebek Tedavisinde Sigara Ne zaman Bırakılmalı?

Tüp bebek tedavisinde sigara ne zaman bırakılmalı sorusunu “hemen” diye yanıtlamak istiyorum. Çünkü sigaranın bilimsel olarak da tüp bebek tedavisinde zararlı olduğu kanıtlanmıştır. Sigaranın içerisinde bulunan nikotin ve diğer zararlı maddeler gebelik sürecinde bebeğe giden kan miktarını azaltmakta aynı zamanda erken doğum düşük doğum ağırlığı gibi sonuçlara neden olmaktadır. Yine aynı zamanda plasentanın bebek doğmadan ayrılmasına neden olur. Ayrıca doğum esnasında alınan anestezinin sonucunda anne adayının solunum sıkıntısı yaşamasına da neden olmaktadır. Bu sebeple hastalarıma öncelikle sigarayı bırakmalarını önermekteyim.

Tüp Bebek Tedavisinde Estrofem Ne zaman Başlanmalıdır?

Estrodiol yani östrojen hormonu yumurtalıklarda üretilen bir hormondur. Hamilelikte en önemli hormonlardan biridir.Bu hormon rahimdeki endometriyum dokusunun kalınlaşmasına yardım etmektedir.Estrofem ilacı gebelik oluşumunu ve devamını desteklemesi için kullanılan bir ilaçtır. Aynı zamanda embriyonun rahim içinde tutunmasını kolaylaştırır