Tüp Bebek Tedavisinin Uygulandığı Diğer Durumlar Nelerdir?

Tüp bebek tedavisi uygularken gereken şartlardan bahsetmiştik. Kadınlarda yaş faktörü, genetik faktörler, erkeğin sperm analiz sonucunda sıkıntı olması, rahim içinde olan ve doğal yolla gebeliğe engel olan faktörler (çikolata kisti, miyom, polip) gibi bazı nedenlerden dolayı tüp bebeğe başvurulup, tüp bebek tedavisine başlanmaktadır. Ancak bide bazı durumlar vardır ki o durumlarda yine tüp bebek tedavisine başvurulur. Örneğin kadın bekar ise ve hastalığından dolayı kemoterapi alacaksa ya da rahim iç zarını, tüpleri ve yumurtalıkları büyük ölçüde etkileyecek bir durum söz konusu ise kadın alınan kurul raporu ile yine tüp bebek tedavisi görüp yumurtalarını dondurabilmektedir.

Tüp Bebek Tedavisinde Karşılaşılan Sorunlar Nelerdir?

Tüp bebek tedavisi her anne baba adayının sonucu heyecanla beklediği ve sabır gerektiren bir yolculuktur. Tüp bebek tedavisinde gerek tedavi aşamasında gerekse tedavi sonrasında bazı sorunlar ile karşılaşılmaktadır. Bu sorunları şu şekilde sıralayabiliriz.

• Bazen her şey yolunda gidip tüp bebek tedavisine başlanılır ancak tedavi esnasında kadının yumurtalıkları tedaviye cevap vermez ve büyümez ya da istenilen folükül elde edilemez ise o ay tedavi iptal edilebilir.
  • Yine aynı zamanda tedavi uygulanıp yumurta toplama esnasında (OPU) yumurtalar boş yani olgun olmayabilir.
  • Yumurta elde edilse bile sperm yumurtayı dölleyemeyebilir.
  • Erkek faktörü olarak başlanılan tüp bebek tedavisinde sperm elde edilemez ise.
  • Ya da çok fazla yumurta gelişimi olduğunda OHS Sendromu gelişebilir.
  • Yine aynı zamanda transfer işlemi başarılı şekilde yapılamaz ise.
  • Ya da her şey yolunda gidip transferden sonra kanama başlar ise vs.

Gibi bazı nedenlerden tüp bebek esnasında sonrasında gibi sorunlarla karşılaşılabilir. O yüzden tüp bebek işlemi çok önemli olup mutlaka tecrübeli işinin ehli bir doktor tarafından uygulanmalıdır ve yukarıdaki nedenlerden çoğu bu sayede yok olmaktadırlar.

Tüp Bebek Tedavisinin Aşamaları Nedir?

Tüp bebek tedavisindeki en önemli ilk aşama karar vermek ve doğru tecrübeli bir hekim seçmekle başlamaktadır. Daha sonra tedavi öncesinde hastanın hangi protokol için uygun hangi aşamalardan geçeceğinin bilinmesi için birtakım testler istenip sonuçlar neticesinde tüp bebek tedavisine başlanmaktadır. Tedaviye yumurtaların uyarılması için verilen göbekten iğnelerle devam edilir. Büyüyen yumurtalar anestezi verilerek toplanır (OPU işlemi). Toplanan yumurtalar daha sonra döllenme işlemi için hazırlanır ve içlerine sperm mikroenjeksiyonu yapılır. Yaklaşık 18 saat sonra döllenme olup olmadığı belli olur. Döllenen yumurtalar artık embriyo adını alır. Embriyoların büyümeleri takibe alınır ve embriyologlar gözetiminde en kaliteli embriyonun transferi yapılır.

Tüp Bebek Tedavisinin Yan Etkileri nedir?

Tüp bebek tedavisinin de yan etkileri olabilmektedir bunları şu şekilde açıklayabiliriz. Overyan Hiperstimulasyon Sendromu (OHSS) riski kısaca yumurta oluşturmak için verilen ilaçların yumurtalıklarda fazla miktarda yumurta oluşumu ve buna bağlı olarak fazla östrojen yükselmesi nedeniyle oluşur. Ciddi derecede OHSS tüp bebek tedavileri sırasında %3-5 oranında oluşabilmektedir, hafif derecede OHSS’ye daha sık rastlanmaktadır. OHSS çok ciddi bir yan etki olmaksızın ilaç verilerek ve takip edilerek tedavi edilebilir.

Bundan başka çoğul gebelik durumları da tüp bebek tedavisinde yan etki olarak görülebilir. Çoğul gebelik çok istenen bir durum değildir. Çünkü çoğul gebelikte (ikiz,üçüz,dördüz) bazı nedenlerden dolayı ilerleyen gebelik aylarında erken doğum ve bebeklerin anne karnında kaybedilmesi olasılığı artmaktadır. Ve özellikle yumurta toplama işleminden sonra (OPU) kanama ve enfeksiyon olabilir. Kanama çok uzun sürmemekle beraber vajinaya tampon kullanılarak sorun çözüme ulaşabilmekteyiz.

Aynı zamanda işlem esnasında karşılaşılabilen enfeksiyonda ilaçlar verilerek tedavi edilebilmektedir. Çok nadir de olsa yumurta toplama esnası sırasında idrar torbası, bağırsak veya rahime yakın damarların zedelenmesi delinmesi de olabilmektedir. Bu olasılık çok nadir olmakla beraber doktorun tecrübesi ile bu sorun ile karşılaşma riski çok düşmektedir. Yine tüp bebek tedavisinin yan etkisi olarak dış gebeliği de sayabiliriz. Yani gebeliğin rahmin içinde değil tüplerde büyümesi ile bazen sorun yaşanabilmektedir.

Tüp Bebek Tedavisinde Diş Çektirmek

Tüp bebek tedavi esnasında eğer ki diş probleminiz var ise, eğer transfer işlemi gerçekleşmemiş ise tedavinizi olabilirsiniz. Transfer işleminde sonra diş ile ilgili uygulanan işlemleri doktorunuza danışmalı ve ona göre bu zaman zarfında ilaç kullanmalısınız.

Tüp Bebek Tedavisi Uygulandığında Dinlenme

Tüp bebek tedavisi sırasında ister tedavi esnasında ister transfer işleminden sonra özellikle anne adaylarının dinlenmesine özen göstermelidir. Anne adayı kendisini yoracak egzersizlerden kaçınmalı, sakin ve huzurlu şekilde vücudunu dinlendirmeli ve hamilelik için gerek vücudunu gerekse psikolojik açıdan kendisini hazırlamalıdır.

Tüp Bebek Tedavisinin Maliyeti Nedir?

Tüp bebek tedavisinin maliyeti nedir? Sorusu herkesin merak ettiği sorudur. Çünkü tedavi için herkes belirli bir bütçe ayarlamaktadırlar. Şunu belirtmeliyim ki tedavi masrafları her merkezde aşağı yukarı benzer olmaktadır. İnternet ortamında fiyat bilgisi vermek yerine kliniğime gelip görüşme sağlamak ve uygulanacak işlemler hakkında konuşmak daima ilk tercihim olup 0552 399 90 80 nolu numaramızdan iletişime geçip detaylı görüşebiliriz.