Tüp Bebek Tedavisi Kaç Yaşına Kadar Uygulanır?

Tüp Bebekte Yaş Sınırı Nedir?

Tüp bebek tedavisi kaç yaşına kadar uygulanır? Ya da tüp bebek tedavisinde yaş sınırı nedir diye birçok soru almaktayım. Öncelikle belirtmeliyim ki tüp bebek tedavisinde yaş faktörü çok önemlidir. Tedaviye ne kadar erken karar verip başlar isek tedavide başarı oranımız o kadar artmaktadır. Neden mi? Çünkü tüp bebek tedavisinde kadının yumurta rezervleri ne kadar sağlıklı olursa yumurta toplama işleminde (OPU) ne kadar fazla ve kaliteli yumurta çıkarsa başarı şansınız o kadar artmaktadır.

Tüp bebek tedavisi kaç yaşına kadar uygulanır sorusunun yanıtı şu şekilde verebiliriz. Anne adayında yumurta folükülleri ne zaman bitip menopoz dönemine geçilirse o zaman tüp bebek tedavisi uygulanamamaktadır. Çünkü toplanıp işlem yapılacak yumurta rezervleri bitmiş bulunmaktadır. Tüp bebek tedavisinde yaş sınırı nedir? sorusuna yanıt verecek olursak tüp bebekte yaş sınırı; SGK desteği için kadının yaşı 23 yaşından büyük 40 yaşından küçük olması gerekmektedir. Ancak özel olarak yapılmak istenilirse 1 yıl boyunca korunmasız ilişkiye rağmen gebe kalınmamış ise o zaman hasta istediği zaman başvurabilmektedir.

Tüp Bebek Tedavisinde Kilo Alımı

Tüp bebek tedavisi yaptıranlar en çok tedavi sürecinde ve sonra kilo alımı olup olmadığını merak etmektedir. Kadınların yumurtalarını büyütmek ve yumurta sayılarını arttırmak adına verilen ilaçlar kilo alımına sebep olmaz. Büyümekte olan yumurtaların ortaya çıkarttığı hormonlar kadınların vücutlarında gereksiz bir şekilde suyun tutulmasına, şişliklere neden olmaktadır. Yalnız bu süreçte kullanılan ilaçlar bırakıldığı zaman vücut normal şekline dönmektedir. Ancak şunu belirtmeliyim ki tüp bebek tedavisinde kilonun önemi büyüktür. Hem sağlık açısından hem de ilerleyen sürecin sorun çıkartmaması açısından tedaviden önce muhakkak kilo verilir.

Tüp bebek tedavisi için başvuran adayların çoğunda obezite ya da kilo ile alakalı olan sorun mevcuttur. Bundan dolayı tüp bebek tedavisine karar veren anne adayından tedaviye başlamadan önce fazla kilosunu vermesi de istenilebilir. Ayrıca tüp bebek ile alakalı tedavi sürecine başlamadan önce kilo almamak için kullanılan ve yenilen besinlere dikkat edilmelidir. Baklagiller, balık, sebze ve zeytinyağı kullanımının tüp bebek tedavisinde önemi büyüktür. Sağlıklı ve dengeli şekilde beslenmeyi hayatımızın bir parçası haline getirmeliyiz.

Tüp Bebek Tedavisinde Kabızlık Sorunu

Tüp bebek tedavisine başlayan hastalardan özellikle kabızlık ile ilgili şikayetler duymaktayım. Tüp bebek esnasında kullanılan ilaçlar kabızlık yapabilir. Bu durumda anne adayına rahatsızlık hissi verebilir. Eğer böyle bir şikâyetiniz olur ise günlük su tüketimini 2 litre olacak şekilde ayarlamalı ve eğer ilaç kullanacaksanız mutlaka doktorunuzun bilgisi dahilinde kullanmaya özen gösteriniz. Özellikle embriyo transferinden sonra anne adayları psikolojik açıdan sürekli yatarak da kabızlık problemine davetiye çıkarabilir. Transfer işleminden sonra kendinizi yormamak kaydı ile günlük rutin işlerinizi yapabilirsiniz. Aynı zamanda sıvı tüketimini arttırmalı ve lif açısından zengin gıdalar ile beslenmeye özen göstermelisiniz.

Tüp Bebek Tedavisinde Kanama Olması

Tüp bebek tedavisinde tedavilerimiz kadının adetinin 2 ya da 3. Günü başlamakta olup tedavimiz 2 haftalık bir süreç kapsamaktadır. Transfer işleminden sonra eğer bir kanama durumunuz meydana gelirse kullandığınız ilaçları kesinlikle bırakmamalı ve doktorunuza başvurmalısınız. Doktorunuz sizi en iyi şekilde yönlendirecektir.

Tüp Bebek Tedavisinde Kullanılan İlaçlar

Tüp bebek tedavisinde amaç anne adayının yumurta folüküllerinin büyümesi ve ardından yumurta toplama operasyonu ile alınıp eşinin spermi ile döllenmesini sağlamaktır. Bu yumurtaların büyümesi için gerekli bir takım hormon ilaçları bulunmaktadır. Bunları şu şekilde sıralayabiliriz:

• Klomifen Sitrat  fsh hormonunun salgılanmasını arttırır
  • Letrozol yine Fsh hormonunu yükselterek etki eder
  • Human Menopozal Gonadotropinler (HMG) Menopozdaki kadınların idrarı kaynaklı olduğundan doğal hormon ilaçlarıdır.Yumurtalıkları uyarır
  • Uriner FSH da yine kadın idrarından elde edilir ve yumurtalıkları uyarır
  • GonadotropinRelasing Hormon Agonistleri (GnRHa) Bu ilaçlar anne adayının LH hormonunu baskılar.Çünkü bu hormon erken salgılanırsa yumurta sayı ve kalitesi düşer.Bir nevi frenleme ilacıdır.
  • Human KoryonikGonadotropini(Çatlatma iğnesi) İki farklı kullanımı vardır.Birncisi yumurta çatlatmak amaçlı.İkincisi ise embriyoyu rahime verdiğimizde tutunmasını ve büyümesini desteklemek içindir.

Tüp Bebek Tedavisinde Ağrı Kesici Kullanımı

Tüp bebek tedavisine başlarken doktor seçerken tecrübeli olmasına dikkat ederek başlamalısınız. Çünkü tüp bebek tedavisinde başarıyı etkileyen bir diğer faktörde doktorun işinde uzman olmasıdır. Tüp bebek tedavisi esnasında ağrı kesici kullanımı ile ilgili bilgi vermek gerekirse; tüp bebek tedavisi esnasında özellikle transfer işleminden sonra ağrı kesici alınmamalıdır. Ancak çok fazla ağrınız var ise mutlaka doktorunuza danışmalı ve doktorunuzun yönlendirdiği şekilde ağrı kesici almalısınız.