Tüp Bebek Tedavisi Kaç Gün Sürer?

Tüp bebek tedavisi dünyada tercih edilen en sık ve en başarılı üremeye yardımcı tedavi şeklidir.

Eskiden tüp bebek denilince ister istemez çiftlerde bir saklama içgüdüsü belirir sanki suç işlemiş gibi hissederlerdi. Ancak günümüzde her anne baba olmak isteyen ama doğal yollarla olmayan her çift rahatlıkla başvurduğu yöntemdir.

Peki tüp bebek tedavisi kaç gün sürer? Şöyle ki eğer hastamızın yapılan tahlillerinde sıkıntı yok ise ortalama olarak 2 hafta sürmektedir. Bu tedavi zamanı hastanın tahlilleri, tüp bebekte izlenecek protokole göre değişmektedir.

Tüp Bebek Tedavisi Adetin Kaçıncı Günün Başlar?

Tüp bebek tedavisi her kadının anne baba olma şansını arttırmaktadır. Tüp bebek tedavisi umutları yeşertmekte ve birçok çiftin hayali olan evlat sahibi olma sevincini hediye etmektedir . Tüp bebek tedavisi kaç gün sürer? Sorusu da merak edilen konulardan. Tüp bebek tedavisi kadının adetinin 2 ya da 3. Günü başlamaktadır.

Tüp Bebek Tedavisinde Kaç Gün İğne Kullanılır?

Tüp bebek tedavisi sırasında anne adayının yumurtalıklarının olgunlaşabilmesi için iğne tedavisi gerekir. İğne tedavisinin nasıl olacağı, nasıl kullanacağı doktor tarafından anne adayına anlatılmakta ve hastanın kendisi bu iğneleri belirtilen saatte yapmaktadır. Bu sebeple hastalar tarafından bu işlemi ne kadar süre ile yapmaları gerektiği sıklıkla merak edilir. Şöyle ki tüp bebek tedavisinde sadece iğne değil aynı zamanda fitil ve ağızdan alınan haplar da eklenebilir. Bu sebeple uygulanacak protokol her hastaya özel planlanarak yapılır. Tüp bebek tedavisinde kaç gün iğne yapılır sorusuna ortalama bir rakam vermek gerekirse GnRH antagonistleri ile yapılan kısa protokol tüp bebek tedavisinde ortalama 10-12 gün, GnRH analoglarının kullanıldığı uzun protokol tüp bebek tedavisinde ise yaklaşık olarak 20 gün süreyle iğne uygulaması yapıldığı söylenebilir.

Tüp Bebek Tedavisi Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler

• Embriyo transferi yapıldıktan sonra anne adayının 1-2 saat klinikte yatarak dinlenmesi sağlanılmalıdır.
  • Embriyo transferinden 1-2 gün sonraya kadar uzun araç yolculuğu yapmamakta fayda vardır.
  • Transferin yapıldığı gün duş alınmaması gerekir.
  • Özellikle transferden sonra birkaç gün anne adayının evde sakin ortamda kalıp dinlenmesi uygundur.
  • Bu süreçte ağır spor aktivitesi, atlama, zıplama yapılmamalıdır. Günlük aktivite devam edebilir.
  • Sigara ve alkol kesinlikle uzak durulmalıdır.
  • Yine aynı şekilde kafeinli içecekler, bitki çayları, fastfood ,az pişmiş ve çiğ yiyeceklerden uzak durulmalıdır.
  • Transfer sonrası doktorun bilgisi olmadan basit ağrı kesici dahi kullanılmamalıdır.
  • Transfer sonrası hamam ve kaplıcaya gidilmemelidir.
  • Hamilelik testi yapılana kadar cinsel ilişkiye girilmemesi gereklidir.
  • Stresten uzak durulmalıdır. Özellikle baba adaylarının anneye karşı davranışları çok önemlidir. Nazik ve anlayışlı olması gerekir.
  • Embriyo transferinden 11 gün sonra gebelik testi yapılarak gebelik oluşup oluşmadığı kontrol edilir.

Tüp Bebek Tedavisi Kanser Yapar mı?

Tüp bebek tedavisi kanser yapar mı? Bu soruyla ilgili bazen hastalar endişe duyduklarını söylüyorlar. Bunu şöyle açıklayabiliriz. Tüp bebek tedavisinde yumurtalıkların uyarılması için kullanılan iğne ya da ilaçlar yumurtalıkların büyümesini sağlar her büyüyen yumurta vücuttaki östrojen seviyesinin arttırmaktadır. Yumurtalıkların uyarılması sırasında ortaya çıkan yüksek doz östrojen hormonunun meme kanserine yol açtığına yönelik belirsizlikler olmasına rağmen, bu konuda yıllardır yapılan birçok bilimsel çalışma endişe etmeyi gerektirecek bir durumun olmadığını göstermiştir. Ailesinde yada birinci derecede akrabalarında meme kanser öyküsü bulunan hastaların yüksek östrojen düzeyi meme kanserinin klinik olarak belirgin hale gelmesini hızlandırabilir. Bu nedenle özellikle risk grubuna giren hastalarda düzenli yıllık meme muayeneleri, meme ultrasonografisi ve gerekiyorsa mamografi takiplerinin yapılması gerekir.

Tüp Bebek Kaç Yaşına Kadar Yapılır?

Tüp bebek kaç yaşına kadar yapılır? Herkesin merak ettiği ve çok soru aldığım konulardan biridir. Bir kadının hamile olasılığı 40 yaşına kadar yavaş yavaş azalır ve 40 yaş ile birlikte, ani bir düşüşe geçer. Şöyle ki 40 yaşına geldiği zaman, bir kadının hamile kalma şansı, %5 civarındadır. Çünkü yaş ilerledikçe yumurta kalitesi ve rezervi düşmektedir. O yüzden tüp bebeğe karar alırken yaş faktörünü de düşünmeli ve erken karar vermelisiniz. Ne kadar erken teşhis tedavi başarı şansını arttırmaktadır. O yüzden aklınıza takılan her türlü sorular için kliniğimize gelerek ücretsiz görüşme sağlayabilir ya da yorum atarak oradan da sorularınızı yöneltebilirsiniz.

Tüp Bebek Tedavisi Kaç Yaşında Yapılır?

Tüp bebek tedavisi kaç yaşında yapılır? sorusu şu şekilde açıklanabilir. Eğer ki korunmasız ilişkiye rağmen çiftimiz 1 yıl boyunca gebelik elde edememişse o zaman uzman bir doktora başvurmalıdır. Ve daha sonra istenilen tahliller neticesinde izlenecek yol oluşturulmalıdır. Yani reşit olan her evli kadın başvurabilir. Yalnız bazı istisnalar olabilir. Eğer ki; hasta kemoterapi alacak ise yumurtalarının daha fazla zarar görmesini engellemek için kuruldan rapor alıp tüp bebek tedavisi uygulatıp yumurtalarını dondurabilir.