Kızlık zarı acır mı?

Kızlık zarı mukozal katlantıdır yani ağzınızın içi kısmını oluşturan zara benzer bir zarın katlantı şeklinde yuvarlak oluşumudur.Zar çepeçevre vajinanın girişine tutunur.Kılık zarının ağrı durumu değişkendir. Ağrı sinir ucu olan bölgede olur. Sinir ucunun yoğunluğunun fazla olduğu bölgede daha fazla his vardır yani doku zedelenmesindeki ağrı miktarı o bölgedeki sinir ucuyla doğru orantılıdır. Örnek verecek olursak kolunuzun kesilmesiyle elinizin kesilmesi sırasındaki duyduğunuz ağrı şiddeti farklıdır eliniz daha şiddetli ağrır çünkü elinizde sinir ucu daha yoğundur. Parmağınızla avuç içinizin ağrısı da farklıdır çünkü parmakta daha yoğun sinir ucu vardır. Kızlık zarı ağrı sinir uçları açısından çok yoğun değildir. Dolayısıyla ağrı çok olmaz.

İlk cinsel münasebette yani ilk cinsel ilişkide ağrı olur mu soruları ve korkuları kızlarımızın aklını meşgul etmektedir. İlk cinsel ilişkideki ağrının asıl nedeni kızlık zarının bozulması yani yırtılması değildir çoğunlukla ilk ilişkide kadın çekindiğinden ve korktuğundan vajinasını sıkar ve direnç gösterir. Bu durum vajinaya daha sert ve dar bir giriş olmasına neden olur. Bu darlıktan dolayı penis içeri girerken uyguladığı basınç yüzünden ağrı olur.

Kızlık zarı acısı

Daha önce de belirttiğimiz gibi kızlık zarında sinir ucu çok fazla yoktur. Bu durum kızlık zarının yırtılırken yani bozulurken çok ağrısı olmamasına neden olur. Fakat ilk cinsel ilişkiye girerken ağrıya neden olan sadece kızlık zarının bozulması değildir. Kızlık zarının altında ve devamında olan vajina mukozası daha sinir ucundan yoğun bir bölgedir. Cinsel ilişkideki ağrının derecesini belirleyen sırayla şunlardır;

1. İlişkiden korkmak,
  2. Ağrı eşiğinizin düşük olması,
  3. İlişkiye girme anındaki ruh haliniz,
  4. Tam ıslanmadan ilişkiye girmek,
  5. Vajina genişliği ve penis kalınlığı arasındaki oransal durum,
  6. İlişki esnasında vajinanın aşırı kasılması (bunun çok ileri durumu ise vajinismus tur),
  7. Kızlık zarının altındaki normal vajina dokusunun derin yırtılması.

Kızlık zarı acısı ne kadar sürer?

Kızlık zarı acısı ne kadar sürer? yada Kızlık zarı acısı ne zaman geçer? soruları yerine aslında ilk cinsel ilişkinin ağrısı ne kadar sürer, ne zaman geçer diye sorup cevaplamak daha doğru olur. Çünkü kızlık zarı aslında çok ağrımaz asıl ağrıyan kızlık zarının devamı olan vajinal dokudaki yırtıklardır. Yırtığın derinliğine göre bu ağrı değişir.Yani çok fazlada sürmeyebilir çok uzun da sürebilir. Genel olarak normal bir yırtıkta 3 ila beş gün arasında ağrı sürer ve günden güne azalır ama derin yırtıklar yırtığın derecesine göre değişir yani uzayabilir.Pratik olarak süreyi etkleyen faktörler şunlardır;

1. İlk cinsel ilişkiden sonraki ağrınız eğer ağrınız çok fazla ise en az bir hafta sürer.
  2. İlk cinsel ilişki sonrası kanama miktarı; normal kızlık zarı kanaması birkaç damla yada sızıntı şeklindedir. Eğer fazla kanamanız olduysa çok doku yırtılmış anlamına gelir ki bu durumda iyileşme süresinin en az bir hafta süreceğini gösterir.
  3. İlk cinsel ilişkiden sonraki cinsel ilişki sıklığı; ilk cinsel ilişkiden sonra cinsel ilişki sık yaşarsanız doku tam iyileşmeden yeniden zarar göreceğinden iyileşmesi yavaşlayacaktır.

Kızlık zarı dikimi ana konumuzu ziyaret edebilirsiniz. →

Kızlık zarı acı verir mi?

Kızlık zarı acı verir mi? aslında kızlık zarı bozulurken çok acı vermez fakat bakireliğini uğruna kaybettiğiniz kişi sizi yarı yolda koyarsa bu size daha çok acı verir. Kızlık zarı yırtılmasında acıya neden olan en sık nedenler şunlardır;

1. Vajinal dokunun yırtılma miktarı,
  2. Ruh haliniz,
  3. Vajina kaslarınızı çok sıkmanız,
  4. Islanmadan ilişkiye girmek,
  5. Vajina dokunuzun sağlamlığı,
  6. Kızlık zarının kalınlığı.

Genel olarak yukardaki durumlar yoksa kızlık zarı bozulurken sızlama veya iğne batması şeklinde acı olur.

Kızlık zarı acısı kaç gün sürer?

Kızlık zarı acısı yani ilk ilişki acısı unutulmayan acılardandır. Bunun sebebi çok şiddetli bir acı olduğundan değil ilk cinsel deneyiminizle birlikte olan acı olduğundandır. Ama korktuğunuz kadar acı olmaz iğne batması ve ani sızlama hissidir. Bu unutulmaz acı aslında normal şartlar altında birkaç gün sürer. Eğer zedelenme ve yırtık çoksa bu süre bir hafta on güne kadar uzayabilir.

Kızlık zarı acısı nasıl geçer?

Kızlık zarı acısı yırtılma ağrısıdır.Yırtılan bir dokunun acısını dindirmenin birkaç yolu var. Bunlar;

1. Ağrı kesici için,
  2. Ağrı kesici ve anestezik kremler sürün(eczanelerde bulabilirsiniz),
  3. Bir süre ilişkiye girmeyin (en az 5 gün),
  4. Eğer ağrı kesici yoksa soğuk su tutabilirsiniz.

Kızlık zarı acısı nasıldır?

Kızlık zarı acısı kızlar için en korkulan ve merak edilen durumlardan biridir.Çünkü ilk cinsel ilişki deneyiminde vajinanın içine kendinize yabancı bir organ giriyor ve neler olacağını bilmiyorsunuz. Çok canınızın yanacağını düşünerek gergin oluyorsunuz. Aslında bu korkularınız doğaldır çünkü hiç tecrübeniz yoktur. Yalnız şunuda unutmayın ki cinsel ilişki dünya kurulduğundan beri var ve kimse ilişkiye girdi diye ölmedi. Kızlık zarı acısı sızlama iğne batması gibi bir his verir ve beklediğiniz kadar korkutucu değildir. Hatta bazı kızlar ilk cinsel deneyimlerindehiç ağrı hissetmediğini söyler.