Dr. Fatih AdanacıoğluOPR. DR. FATİHADANACIOĞLUMenü

Vajina Kaşıntısına Iyi Gelen Kremler

Vajina Kaşıntısına İyi Gelen Kremler

Vajina Kaşıntısı

Vajina kaşıntı ve akıntısı bir mantar enfeksiyonunun ana belirtileridir, ancak başka belirtileride vardır.

Eğer vajinal mantarınız varsa aşağıdaki belirtilerden herhangi biri veya tümünü siz de yaşayabilirsiniz:

• Vajina ve vulva (organın dış kısmı) yanması, kızarıklığı ve şişmesi.
  • İdrar yaparken ağrı veya yanma.
  • Cinsel ilişki sırasında ağrı.
  • Süzme peynirine benzer kalın, beyaz, kokusuz bir akıntı.

Bir mantar enfeksiyonunuz olduğunu düşünüyorsanız, kendinizi tedavi etmeden önce doktorunuza danışın. Mantar enfeksiyonlarının belirtileri, cinsel yolla bulaşan enfeksiyonlar ve bakteriyel vajinoz (vajinada bakterilerin aşırı artması) dahil olmak üzere diğer daha ciddi durumlara benzerlik gösterebilir. Doğru tanı önemlidir, böylece en iyi tedaviyi alabilirsiniz.

Vajinal Mantar Enfeksiyonlarının Nedenleri

Mantar enfeksiyonunun birçok nedeni vardır:

1-Hormonlar: Hamilelik, emzirme veya menopoz sırasındaki değişiklikler (veya doğum kontrol hapları alıyorsanız) vajinanızdaki floral dengeyi değiştirebilir.

2-Diyabet: Diyabetiniz iyi kontrol edilmezse, hem bağışıklık sisteminiz etkilenir hem de vajinanızın mukoza zar tabakasındaki (vajina nemli dış yüzeyi) şeker düzeyindeki artış mantarın çoğalması için uygun ortam oluşturabilir.

3-Antibiyotikler: Bu ilaçlar vajinanızda yaşayan mantarın artmasını engelleyen iyi bakterilerin çoğunu öldürebilir.

4-Duş jelleri, sabun ve vajinal spreyler: Bu ürünlerin kullanımı vajinanızdaki asidik dengeyi değiştirebilir.

5-Zayıflamış bir bağışıklık sistemi: HIV pozitifseniz,diyabet varsa veya başka bir bağışıklık sistemi bozukluğunuz varsa, mantar da kontrolsüz büyüyebilir.

6-Cinsiyet: Bir mantar enfeksiyonu cinsel yolla bulaşan bir enfeksiyon olarak görülmese de, cinsel temas yoluyla kişiden kişiye bulaşabilir.

Vajina Kaşıntısına İyi Gelen İlaçlar

Basit mantar enfeksiyonları için, doktorunuz genellikle 1 ila 3 günlük bir antifungal krem, merhem, kapsül ve fitil reçete edecektir.Genellikle bir fitil ve bir krem reçete edilmektedir.Ağır mantar enfeksiyonlarda ağızdan kulanılan kapsüllerde verilebilir.Israrcı mantar enfeksiyonlarda eş tedavisi verilip hijyen koşullarınız gözden geçilmelidir.Bu ilaçlar reçete ile verilmektedir.Aşağıda vajinal mantar tedavisinde en sık kullanılan ilaçlar verilmiştir.Aşağıdaki ilaç isimleri etken maddelerdir.İlaçların ticari isimlerini etken maddelerinden bulabilirsiniz.Bu ilaçlar şunları içerir:

• Tiokonazol
  • Butokonazol
  • Fentikonazol Nitrat
  • Mikonazol
  • Terconazole
  • Flukonazol

Basit mantar enfeksiyonu olan kadınlar, ilacın işe yaradığından emin olmak için doktorlarına kontrol olmalıdır.

Bitkisel Vajinal Mantar Tedavisi

Bir mantar enfeksiyonunuz olduğunu fark ederseniz, kendiniz evde bitkisel ürünlerden tedavi desteği alabilirsiniz.

İlaç kullanmak istemiyorsanız vajinal mantar enfeksiyonlarını doğal ilaçlarla tedavi etmeye çalışabilirsiniz, ancak bunlar belirtilen ilaçlar kadar etkili veya güvenilir değildir. Bazı popüler doğal ilaçlar şunlardır:

• Hindistan cevizi yağı,
  • Hint defnesi yağı,
  • Vajina içine ezilmiş sarımsak sürmek,
  • Sirkeli su ile vajina yıkaması,
  • Vajina içine az bir miktar doğal yoğurt sürmek.

Vajinanıza krem veya yağ uygulamadan önce daima ellerinizin temiz olduğundan emin olun.

Ayrıca doğal ilaçları denemeden önce doktorunuzla görüşmeniz uygun olur. Bu önemlidir, çünkü belirtileriniz basit bir mantar enfeksiyonundan başka bir şeyden kaynaklanıyorsa, doktorunuz durumunuzu teşhis edip ek tedavi verebilir. Bazı bitkiler, kullandığınız ilaçlarla etkileşime girebilir veya diğer istenmeyen yan etkilere neden olabilir.

Op. Dr. Fatih AdanacıoğluDr. Fatih AdanacıoğluKadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı