Dr. Fatih AdanacıoğluOPR. DR. FATİHADANACIOĞLUMenü

Vajina Kaşıntısına Iyi Gelen Kremler

Vajina Kaşıntısına İyi Gelen Kremler

Vajina Kaşıntısı

Vajina kaşıntı ve akıntısı bir mantar enfeksiyonunun ana belirtileridir, ancak başka belirtileride vardır.

Eğer vajinal mantarınız varsa aşağıdaki belirtilerden herhangi biri veya tümünü siz de yaşayabilirsiniz:

• Vajina ve vulva (organın dış kısmı) yanması, kızarıklığı ve şişmesi.
  • İdrar yaparken ağrı veya yanma.
  • Cinsel ilişki sırasında ağrı.
  • Süzme peynirine benzer kalın, beyaz, kokusuz bir akıntı.

Bir mantar enfeksiyonunuz olduğunu düşünüyorsanız, kendinizi tedavi etmeden önce doktorunuza danışın. Mantar enfeksiyonlarının belirtileri, cinsel yolla bulaşan enfeksiyonlar ve bakteriyel vajinoz (vajinada bakterilerin aşırı artması) dahil olmak üzere diğer daha ciddi durumlara benzerlik gösterebilir. Doğru tanı önemlidir, böylece en iyi tedaviyi alabilirsiniz.

Vajinal Mantar Enfeksiyonlarının Nedenleri

Mantar enfeksiyonunun birçok nedeni vardır:

1-Hormonlar: Hamilelik, emzirme veya menopoz sırasındaki değişiklikler (veya doğum kontrol hapları alıyorsanız) vajinanızdaki floral dengeyi değiştirebilir.

2-Diyabet: Diyabetiniz iyi kontrol edilmezse, vajinanızın mukus zarlarındaki (nemli dış yüzeyi) şekerdeki artış mantarnın artması için uygun ortam oluşturabilir.

3-Antibiyotikler: Bu ilaçlar vajinanızda yaşayan mantarın artmasını engelleyen iyi bakterilerin çoğunu öldürebilir.

4-Duş jelleri, sabun ve vajinal spreyler: Bu ürünlerin kullanımı vajinanızdaki dengeyi değiştirebilir.

5-Zayıflamış bir bağışıklık sistemi: HIV pozitifseniz,diyabet varsa veya başka bir bağışıklık sistemi bozukluğunuz varsa, mantar da kontrolsüz büyüyebilir.

6-Cinsiyet: Bir mantar enfeksiyonu cinsel yolla bulaşan bir enfeksiyon olarak görülmese de, cinsel temas yoluyla kişiden kişiye bulaşabilir.

Vajina Kaşıntısına İyi Gelen İlaçlar

Basit mantar enfeksiyonları için, doktorunuz genellikle 1 ila 3 günlük bir antifungal krem, merhem, tablet veya fitil reçete edecektir.Genellikle bir fitil ve bir krem reçete edilmektedir. Bu ilaçlar reçete ile verilmektedir.Yaygın kullanılan ilaçlar şunları içerir:

• Butokonazol
  • Mikonazol
  • Terconazole
  • Flukonazol

Basit mantar enfeksiyonu olan kadınlar, ilacın işe yaradığından emin olmak için doktorlarına kontrol olmalıdır.

Bitkisel Vajinal Mantar Tedavisi

Bir mantar enfeksiyonunuz olduğunu fark ederseniz, kendiniz evde bitkisel ürünlerden tedavi desteği alabilirsiniz.

İlaç kullanmak istemiyorsanız vajinal mantar enfeksiyonlarını doğal ilaçlarla tedavi etmeye çalışabilirsiniz, ancak bunlar belirtilen ilaçlar kadar etkili veya güvenilir değildir. Bazı popüler doğal ilaçlar şunlardır:

• Hindistan cevizi yağı,
  • Hint defnesi yağı,
  • Sarımsak,
  • Sirkeli su ile vajina yıkaması,
  • Vajina içine az bir miktar yoğurt sürmek.

Vajinanıza krem veya yağ uygulamadan önce daima ellerinizin temiz olduğundan emin olun.

Ayrıca doğal ilaçları denemeden önce doktorunuzla görüşmeniz uygun olur. Bu önemlidir, çünkü belirtileriniz basit bir mantar enfeksiyonundan başka bir şeyden kaynaklanıyorsa, doktorunuz durumunuzu teşhis edebilir. Bazı bitkiler, kullandığınız ilaçlarla etkileşime girebilir veya diğer istenmeyen yan etkilere neden olabilir.

Op. Dr. Fatih AdanacıoğluDr. Fatih AdanacıoğluKadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı