Vajina Kaşıntısı, Vajinal Mantar Nasıl Geçer?

Vajina Kaşıntısı Nedir?

Vajina kaşıntı ve akıntısı bir mantar enfeksiyonunun ana belirtileridir! ancak başka belirtileride vardır.

Vajinal Mantar Belirtileri Nelerdir?

Eğer vajinal mantarınız varsa aşağıdaki belirtilerden herhangi biri veya tümünü siz de yaşayabilirsiniz:

• Vajina iç ve dış bölgesinde rahatsız edecek sıklıkta kaşıntı olması.
  • Vajina ve vulva (organın dış kısmı) yanması, kızarıklığı ve şişmesi.
  • İdrar yaparken ağrı veya yanma.
  • Cinsel ilişki sırasında ağrı.
  • Süzme peynirine benzer kalın, beyaz, kokusuz bir akıntı var ise.

Bu belirtiler sizde varsa ve buna bağlı olarak mantar enfeksiyonunuz olduğunu düşünüyorsanız, kendinizi tedavi etmeden önce doktorunuza danışın.

Mantar enfeksiyonlarının belirtileri, cinsel yolla bulaşan enfeksiyonlar ve bakteriyel vajinoz (vajinada bakterilerin aşırı artması) dahil olmak üzere diğer daha ciddi durumlara benzerlik gösterebilir. Doğru tanı önemlidir, böylece en iyi tedaviyi alabilirsiniz. Peki neden vajinada mantar enfeksiyonu gelişir? Vajinada mantar enfeksiyonu nedenlerini açıklayalım.

Vajinal Mantar (Kaşıntı) Enfeksiyonlarının Nedenleri

Vajinal mantar enfeksiyonunun birçok nedeni vardır;

1. Hormonal değişimler,
  2. Diyabet,
  3. Antibiyotikler,
  4. Duş jelleri, sabun ve vajinal spreyler,
  5. Zayıflamış bir bağışıklık sistemi,
  6. Cinsel ilişki,
  7. Vajinayı sık yıkamak,
  8. Genital terlemeyi ve nemi arttıracak sentetik kökenli iç çamaşırları.

1- Hormonlar: Hamilelik, emzirme veya menopoz sırasındaki değişiklikler (veya doğum kontrol hapları alıyorsanız) vajinanızdaki floral dengeyi değiştirebilir.

2- Diyabet: Diyabetiniz iyi kontrol edilmezse, hem bağışıklık sisteminiz etkilenir hem de vajinanızın mukoza zar tabakasındaki (vajina nemli dış yüzeyi) şeker düzeyindeki artış mantarın çoğalması için uygun ortam oluşturabilir.

3- Antibiyotikler: Bu ilaçlar vajinanızda yaşayan mantarın artmasını engelleyen iyi bakterilerin çoğunu öldürebilir.

4- Duş jelleri, sabun ve vajinal spreyler: Bu ürünlerin kullanımı vajinanızdaki asidik dengeyi değiştirebilir. Sadece ph dengeliyici genital temizleme ürünü kullabilirsiniz. What s up hattımızdan bilgi alabilirsiniz.

5- Zayıflamış bir bağışıklık sistemi: HIV pozitifseniz,diyabet varsa veya başka bir bağışıklık sistemi bozukluğunuz varsa, mantar da kontrolsüz büyüyebilir.

6- Cinsel ilişki: Bir mantar enfeksiyonu cinsel yolla bulaşan bir enfeksiyon olarak görülmese de, cinsel temas yoluyla kişiden kişiye bulaşabilir.

Vajina Kaşıntısı Nasıl Geçer? Vajinal Mantarlar İçin Kremler ve İlaçlar

Basit mantar enfeksiyonları (vajina kaşıntısı ilaç ve krem) için, doktorunuz genellikle 1 ila 3 günlük bir antifungal krem, merhem, kapsül ve fitil reçete edecektir.

Genellikle bir fitil ve bir krem reçete edilmektedir. Ağır mantar enfeksiyonlarda ağızdan alınan kapsüllerde tedaviye eklenir. Israrcı mantar enfeksiyonlarda eş tedavisi verilip hijyen koşullarınız gözden geçirilmelidir. Bu ilaçlar reçete ile verilmektedir.

Aşağıda vajinal mantar tedavisinde en sık kullanılan ilaçlar verilmiştir. Aşağıdaki ilaç isimleri etken maddelerdir.İlaçların ticari isimlerini etken maddelerinden bulabilirsiniz.

Vajina Kaşıntısına (Mantarına) İyi Gelen İlaçlar

• Tiokonazol
  • Butokonazol
  • Fentikonazol Nitrat
  • Mikonazol
  • Sertakonazol
  • Fluconazole
  • Klotrimazol
  • İzokonazol nitrat

Basit mantar enfeksiyonu olan kadınlar, ilacın işe yaradığından emin olmak için doktorlarına kontrol olmalıdır.

Tekrarlayan geçmeyen vajina mantarım (akıntım) var, ne yapmalıyım?

Kliniğimize tekrarlayan ve geçmeyen mantar ve akıntı şikayeti olan bir çok hasta gelmekte ve kesin sonuç alınmaktadır.

Kliniğimizde geçmeyen ve sürekli tekrar eden mantar enfeksionlarına yönelik özel tedavi protokolleri uygulanmakta Borik asit uygulaması yaparak en kısa zamanda sizi sağlığınıza kavuşturmaktayız. Eğer sizinde bıktığınız ve devamlı tekrarlayan mantar ve akıntı şikayetiniz varsa en yakın zamanda kliniğimize bekleriz.

Yılda 4 defadan fazla mantar şikayetleriniz oluyorsa tekrarlayan geçmeyen mantar enfeksiyonunuz vardır. Tekrarlayan ve geçmeyen mantar enfeksiyonunun bir çok nedeni vardır. Bunlardan en önemlileri yaşam tazınız, eşinizde de mantar enfeksiyonu olması, tedavilerin uygulanmış olduğu mantar çeşidinin farklı bir tür olması gibi.

Tüm vajinal mantar enfeksiyonlarının %95 inin sorumlusu Candida Albicans iken %5`i Candida Glabrata gibi diğer mantar çeşitleridir. Bu durumda mantar tedavisne direnç gelişebilir. Dirençlide olsa uygun tedavi verildiğinde tüm mantar enfeksiyonlarının tedavisi vardır. Bu gibi durumlarda tedavide öncelikle

1. Yaşam tarzınız sorgulanır. Eğer mantar olmanızı kolaylaştıracak durumunuz varsa tespit edilir ve yaşam tarzınız düzeltilir.
  2. Gerekli ise eş tedavisi verilir.
  3. Düzenli aralıklarla önlem tedavileri gerekebilir.Bu şekilde mantar şikayetiniz oluşmadan biter ve tekrarlamaz.
  4. Özel solusyonlarla vajina yıkaması yapılır.
  5. Vajinaya Borik asit uygulanır.

Geçmeyen Vajinal Akıntılarda Vajinal Ozon Tedavisi İyi Gelir!

Geçmeyen ve kronikleşen vajinal akıntılar da güzel sonuçları olan bir tedavi ise vajinaya ozon uygulamasıdır. Ozonun anti fungal ve anti bakteriyel etkileri nedeniyle tedavide kullanmaktayız.

Ozon vajina oksijenlenmesini arttırarak vajinal doku canlılığı ve bağışıklık sistemini güçlendirici etkileri vardır. Bu sayede geçmeyen ve vajinal bağışıklık düştüğü durumlarda ozon tedavisinden faydalanmaktayız. Vajina ozon tedavisi haftada birkaç defa ozon tedavi merkesine giderek yaklaşık 15 dk süren vajina içine ozon uygulaması ile gerçekleşmektedir. Sonuçları çok iyi ve başarı oranı çok yüksektir.

Vajina ozon uygulaması Adanacıoğlu medikal estetik kliniğinde Dr. Dürdane Adanacıoğlu tarafından sıkça uygulanmaktadır. Daha detaylı bilgi için www.drdurdaneadanacioglu.com web sitemizi ziyaret edebilirsiniz.

Bitkisel Vajinal Mantar (Vajina Kaşıntısı) Tedavisi

Bir mantar enfeksiyonunuz olduğunu fark ederseniz, kendiniz evde bitkisel ürünlerden tedavi desteği alabilirsiniz.

İlaç kullanmak istemiyorsanız vajinal mantar enfeksiyonlarını doğal ilaçlarla tedavi etmeye çalışabilirsiniz, ancak bunlar belirtilen ilaçlar kadar etkili veya güvenilir değildir. Vajina içine uygulanan bazı popüler doğal ilaçlar şunlardır:

• Hindistan cevizi yağı,
  • Hint defnesi yağı,
  • Vajina içine ezilmiş sarımsak sürmek,
  • Sirkeli su ile vajina yıkaması,
  • Vajina içine az bir miktar doğal yoğurt sürmek.

Vajinanıza krem veya yağ uygulamadan önce daima ellerinizin temiz olduğundan emin olun.

Ayrıca doğal ilaçları denemeden önce doktorunuzla görüşmeniz uygun olur. Bu önemlidir, çünkü belirtileriniz basit bir mantar enfeksiyonundan başka bir şeyden kaynaklanıyorsa, doktorunuz durumunuzu teşhis edip ek tedavi verebilir. Bazı bitkiler, kullandığınız ilaçlarla etkileşime girebilir veya diğer istenmeyen yan etkilere neden olabilir.

Güncel ve yeni bilgiler için instagram hesabımızı takip edebilirsiniz: drfatihadanacioglu