Hamilelikte Koronavirüs

Hamile kadınlar için tavsiyeler nelerdir?

Korona hamilelik izni için uygun musunuz? Hamile kadınların korona virüsten ciddi şekilde hastalanma olasılığının daha yüksek olduğuna dair hiçbir kanıt yoktur, ancak hamile kadınlar bir önlem olarak orta derecede risk altındaki grup listesine dahil edilmiştir.

Hamile kadınlar, güvende (sosyal mesafe ve maske) kalma konusundaki en son sağlık yönergelerini takip etmeli ve korona virüsü düşündüren semptomları olan herkesten kaçınmalıdır. Üçüncü üç aylık dönemdeyseniz (28 haftadan fazla hamile iseniz) sosyal mesafeye özellikle dikkat etmelisiniz. Çünkü bu haftalarda daha şiddetli seyredebilmektedir.

Covid 19 Pandemi Sırasında Hamile Kadınlar için Önemli Tavsiyeler!

Korona virüs haritasını takip edin;

• Hamile kadınlar da dahil olmak üzere genel halk ve klinik olarak riskli kişiler için maskenin uygun kullanımı ve sosyal mesafe çok önem arz eder.
  • Hamilelikte kan pıhtılaşması riskini azaltmak için yürüyüşler yapabilirsiniz. Bundan başka gerekli görüldüğünde bebek aspirini gibi düşük doz kan sulandırıcılar kullanılabilir.
  • Sağlıklı bir hamileliği desteklemeye yardımcı olmak için düzenli egzersiz, sağlıklı ve dengeli bir diyet ve folik asit ve D vitamini takviyesi almanızda fayda vardır.
  • Doktorunuzun önerileri doğrultusunda muayenelerinize düzenli bir şekilde gidebilirsiniz.
  • Kendinizin veya henüz doğmamış bebeğiniz hakkında endişeleriniz varsa doktorunuzla iletişime geçin.

Koronavirüs belirtilerim varsa ne yapmalıyım?

Corona virüsün ana belirtileri arasında yüksek ateş, yeni başlayan sürekli öksürük veya koku veya tat (anosmi) almada kayıp veya azalma vardır. Korona virüs pozitif olan çoğu kişide bu semptomlardan en az 1 tanesi vardır.

Şüphelendiğiniz bir durum varsa doktorunuza korona virüs semptomlarınız olduğunu söylemelisiniz.

Belirtilerinizin kötüleştiğini hissediyorsanız veya iyileşemiyorsanız, bu özel bakım gerektiren daha şiddetli bir enfeksiyon geliştirdiğinizi gösteren bir işaret olabilir. Böyle bir durumda aile hekiminiz veya hastaneye başvurmalısınız.

Kendinizle veya bebeğinizle ilgili sorularınız veya endişeleriniz varsa mümkün olduğunca erken tıbbi yardım alın.

Korona virüsün hamile kadınlar üzerindeki etkisi nedir?

Mevcut tüm kanıtlar, hamile kadınların corona virüs geliştirmeleri durumunda diğer sağlıklı yetişkinlere göre ciddi şekilde hasta olma riskinin daha yüksek olmadığını göstermektedir. Hamile kadınların büyük çoğunluğu yalnızca hafif veya orta şiddette belirtiler yaşar.

Bir çalışmadan elde edilen ilk rapor, pandemi sırasında koronavirüs nedeniyle hastaneye başvuran 400 den fazla gebe kadın ve bebeklerinin sonuçlarına ilişkin bilgileri içeriyordu ve Mayıs 2020'de yayınlandı. Yaklaşık on kadından biri yoğun bakıma ihtiyaç duydu ve ne yazık ki koronavirüslü beş kadın öldü, ancak şu anda ölümlerinin koronavirüs olup olmadığıhenüz belli değil.

Çalışma, ciddi şekilde hastalanan kadınların çoğunun hamileliğinin üçüncü trimesterinde olduklarını buldu ve 28 haftalık hamilelikten itibaren maskenin,sosyal mesafenin ve düzenli el yıkamanın önemini vurguladı.

Çalışma ayrıca 35 yaşın üzerindeki hamile kadınların, fazla kilolu veya obez olanların, yüksek tansiyon ve diyabet gibi önceden var olan tıbbi sorunları olanların da ağır hastalığa yakalanma ve hastaneye yatma gerekliliği riski daha yüksek olduğu bulundu.

Covid-19 enfeksiyonu teşhisi konulursa korona virüsün bebeğim üzerinde nasıl bir etkisi olur?

Bu çok yeni bir virüs olduğu için, onu yeni yeni öğreniyoruz. Koronavirüs ile enfekte olursanız ve hamileyseniz düşük yapma riskinin arttığını gösteren hiçbir kanıt yoktur.

Ortaya çıkan kanıtlar, hamilelik veya doğum sırasında bir kadından bebeğine bulaşmanın (dikey bulaşma) mümkün olabileceğini göstermektedir. Doğumdan çok kısa bir süre sonra koronavirüs saptanan yeni doğan bebek vakalarında bebeklerin iyi durumda olduğunu vurgulayalım.

Mevcut kanıtlar göz önüne alındığında, covid-19 pozitifseniz, bebeğinizin gelişiminde sorunlara yol açması olası değildir ve şu ana kadar hiçbir negatif durum gözlemlenmemiştir.

Dünya genelinde ortaya çıkan raporlar, bazı bebeklerin koronavirüsten ağır etkilenen gebelerin erken doğum yaptığını gösteriyor. Koronavirüsün bu erken doğumlara neden olup olmadığı ya da anne ve bebek sağlığı yararına ve iyileşmelerini sağlamak için bebeklerinin erken doğumlarının doktorlar tarafınca önerilerek olup olmadığı henüz netleşmemiştir.

Mayıs 2020'de yayınlanan korona virüslü 400’den fazla gebe kadından alınan verilere göre, hastaneye kaldırılmasını gerektirecek kadar şiddetli belirtileri olan korona virüslü gebelerden doğan bebeklerin neredeyse beşte biri erken doğurmuş ve bir yeni doğan ünitesine kabul edilmiş olmasına rağmen, 20'den az bebek çok erken doğmuştur (32 haftadan daha az iken). Doğan her 20 bebekten biri korona virüs testi pozitifti, ancak bu bebeklerin sadece yarısının - 6 bebek - doğumdan hemen sonra pozitif testi vardı, bu da korona virüs enfeksiyonunun bir kadından bebeğine bulaştığını göstermektedir.

Hamile kadınlar neden riskli gruptadır?

Hamile kadınlar, orta derecede risk altındaki (vücud direnci düşük) kişiler listesine dahil edilmiştir. Bunun nedeni, kadınların küçük bir bölümünde hamilelik sırasında vücudunuzun şiddetli viral enfeksiyonlarda hamilelik öncesine oranla bağışıklık yanıtının azalmasıdır. Bu virüse yakalanmanız durumunda ciddi şekilde hastalanma riskinizin arttığı dönem olan 28 hafta ve daha sonraki haftalardaki hamile kadınlar için özel bir endişe yaratır. Bu kadın doğum uzmanlarının diğer benzer enfeksiyonlarla (normal grip gibi) ilgili olarak yıllardır bildikleri ve bu durumda hamile kadınların tedavilerine alışkın oldukları bir şeydir.

Bununla birlikte, mevcut tüm kanıtlar, hamile kadınların koronavirüs enfeksiyonu olma durumunda diğer sağlıklı yetişkinlere göre ciddi şekilde hasta olma riskinin daha fazla olmadığını göstermektedir.